Ovo je prvi put da je Xiaomi zauzeo drugo mesto od avgusta 2021. godine, uprkos tome što je zadržao stalnu prodaju iz prethodnog meseca. U međuvremenu, Apple je zabeležio tipičan sezonski pad prodaje, što je doprinelo njegovom padu na treće mesto.
Counterpoint Research Smartphone 360 Monthly Tracker istakao je Xiaomi kao jedan od najbrže rastućih brendova pametnih telefona ove godine. Njegov rast je bio vođen uspešnim promocijama, pomažući da se nadoknadi pad na drugim ključnim tržištima.
„Strateški fokus kompanije Xiaomi na pojednostavljivanju svoje linije proizvoda, koncentrišući se na jedan istaknuti model po segmentu cene umesto na više uređaja, bio je ključan za njegov nedavni uspeh“, rekao je Tarun Pathak, direktor istraživanja u Counterpoint Research-u. On je dodao da su poboljšani marketing kompanije i širenje na nove teritorije dodatno poboljšali njen učinak.
Xiaomi-jeva dominacija je posebno primetna na tržištu jeftinih pametnih telefona, gde su njegove serije Redmi 13 i Note 13 stekle značajnu pomak. Ovi 5G uređaji po konkurentnim cenama ojačali su poziciju Xiaomi-a širom Indije, Latinske Amerike, jugoistočne Azije, Bliskog istoka i Afrike.
U međuvremenu, akcije Apple-a su u ponedeljak pale skoro tri procenta zbog zabrinutosti oko potražnje za njegovim novim modelima iPhone 16 Pro. Analitičari su ukazali na kraće vreme isporuke za najnovije modele kao mogući pokazatelj slabijeg interesovanja od očekivanog. Rani podaci iz BofA Global Research-a pokazali su da je vreme isporuke za iPhone 16 Pro bilo oko 14 dana, u poređenju sa 24 dana za prošlogodišnji iPhone 15 Pro. iPhone 16 Pro Max je takođe imao kraće vreme isporuke, 19 dana, u poređenju sa 32 dana za prethodni model.
Ming-Chi Kuo, istaknuti analitičar sa sjedištem u Tajvanu, sugerirao je da bi odlaganje uvođenja Appleove dugo očekivane AI funkcije, Apple Intelligence, moglo umanjiti potražnju za serijom iPhone 16 Pro.