U ponedeljak je u Beogradu počeo da radi automatski sistem detekcije prekoračenja brzine u zonama gde se najviše do sada nije poštovalo ograničenje od 50km/h. Postavljene su četiri kamere, a u narednom periodu se očekuje da će biti pokrivene sve rizične lokacije.
Koliko će ove nove mere uticati na bezbednost svih učesnika u saobraćaju i kako će to eventualno uticati na sam protok vozila i eventualne gužve?
Na ovo pitanje odgovarali su gosti emisije Puls Srbije profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić i srpski automobilista Čedomir Brkić.
- Sigurno je da će se promeniti brzina na mestima gde su kamere postavljene. To sam primetio i u drugim državama, u Bosni na prmer. To je nesporan objektivan dokaz da je neko prekoračio brzinu na datom mestu. Očekujem da će u narednih 10 godina biti pokrivena cela Srbija. U Japanu je ograničene 40, u Parizu 30. Znate zašto? Samo zbog pešaka - rekao je Vujanić.
Brkić je konstatovao da će novi kontrolni sistem doneti promene nabolje:
- Ovo je sigurno korisno. Tamo sigurno ima mesta gde treba smanjiti na 40. Treba proceniti koja su to mesta. Na primer u blizini bolnica i škola. Negde to ne treba raditi jer nema potrebe i na taj način se usporava saobraćaj.
Kurir.rs
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.