Jutjuber "obrnuo igricu": Zaboravite puškice, od digitrona napravio "ultimativni uređaj za varanje" (video)

Jutjuber poznat kao ChromaLock kreirao je "ultimativni uređaj za varanje" - kalkulator TI-84 koji, na prvi pogled, izgleda potpuno obično, ali skriva niz hardverskih i softverskih modifikacija koje omogućavaju pokretanje aplikacija kao što je ChatGPT.

Shutterstock

Ove izmene uključuju korišćenje open-source softvera sa GitHub-a, poznatog kao TI-32, namenjenog za TI-84 Plus Silver Edition i TI-84 Plus C Silver Edition kalkulatore. Najimpresivniji deo ove modifikacije je što TI-84 sada može da pristupi internetu i koristi ChatGPT, uz dodatne funkcije poput kamere.

Da bi se ovaj projekat uspešno realizovao, ChromaLock je dodao mikro-kontroler dovoljno mali da stane u kućište TI-84 kalkulatora, ne ometajući originalne komponente. Koristio je Seeed Studio XIAO-ESP32-C3, mikro-kontroler sa Wi-Fi funkcionalnošću, koji je modifikovao zajedno sa TI-32 PCB pločom.

Shutterstock 

Kombinacija ovih elemenata omogućila je neprimetno korišćenje interneta i drugih naprednih opcija, čineći kalkulator TI-84 idealnim alatom za varanje.

U svom videu, ChromaLock je pokazao kako je precizno prilagodio napone i dodao 1K otpornike između mikro-kontrolera i link porta, čime je osigurao nesmetano funkcionisanje uređaja. Rezultat je modifikovan kalkulator koji može da šalje i prima podatke, a da pritom izgleda kao običan digitron.

 Ova modifikacija omogućava ne samo pristup ChatGPT-ju, već i gledanje slika u monohromatskom formatu, četovanje i korišćenje dodatnih aplikacija. Na GitHub stranici projekta, postoji lista budućih funkcija koje bi mogle biti dodate, uključujući pretragu interneta, slanje mejlova, puštanje video sadržaja i čak pristup Discord-u. Iako je ovakva modifikacija impresivna, jasno je da većina ovih funkcija radi daleko bolje na pametnim telefonima ili računarima nego na kalkulatoru.

Modifikovani TI-84 kalkulator sa ChatGPT-jem je sjajan primer onoga što je moguće postići kombinacijom hardverskih i softverskih inovacija, ali takođe otvara pitanja o etici korišćenja ovakvih uređaja u školskom okruženju.

 Izvor: Telegraf/Kurir/Darko Mulic