Užurban stil života poslednjih godina odrazio se na svaku sitnicu koja čini našu svakodnevnicu. Za vozače, pri ulasku u kola, startovanje motora u sekundi prvo je što očekuju. Neretko to ne uspeva baš onda kada su u najvećoj gužvi.
Pri startovanju automobila pomoću kontaktnog ključa, mnogi vozači nesvesno prave grešku. U jednom potezu ubacuju ključ u bravu i odmah ga okreću do krajnjeg položaja, aktivirajući elektropokretač. Ovakav način paljenja otežava proces i može izazvati hidrodinamičko opterećenje u sastavu ubrizgavanja goriva, što negativno utiče na pouzdanost i trajnost brizgaljki. Takođe, naglo paljenje motora povećava dinamičko opterećenje, što dodatno opterećuje motor.
Kod starijih automobila s karburatorskim benzinskim motorima, bilo je prihvatljivo odmah nakon stavljanja ključa okrenuti ga do krajnjeg položaja. Kod starijih dizelaša, vozači su, posebno zimi, morali pričekati nekoliko sekundi dok se lampica grejača u pretkomorama za izgaranje ne ugasi.
Međutim, novi automobili opremljeni su elektronskim sastavom ubrizgavanja goriva i ECU modulom, koji prilagođava radne parametre motora. Upravo zbog toga je potrebno pričekati 1-2 sekunde nakon davanja kontakta, kako bi se sastav pravilno pripremio za paljenje. Kontrolne lampice trebaju se upaliti, kazaljke na instrumentima zakrenuti, a potom ugasiti kontrolne lampice.
Kod vozila s kontaktnim ključem, važno je pričekati 2-3 sekunde dok se lampice ne ugase, a instrumenti završe svoj ciklus. Za to vreme uspostavlja se početni pritisak goriva i optimalni startni parametri motora. Na taj način osigurava se glatko i sigurno paljenje. Automobili s gumbom za paljenje koriste upravljački modul koji registruje pritisak na gumb i automatski odgađa paljenje za 1-2 sekunde, što omogućuje optimalnu pripremu motora.