Ažuriranje pod oznakom KB5043145, koje je prošle nedelje objavljeno kao opcionalna nadogradnja, uzrokovalo je poznati Plavi ekran smrti (BSOD), pa čak i ređe viđeni Zeleni ekran smrti (GSOD) kod nekih korisnika.
Microsoft je potvrdio da korisnici verzija 23H2 i 22H2 mogu biti pogođeni ovim problemima, a ažuriranje je privremeno povučeno dok se ne pronađe rešenje.
Ažuriranje izaziva ozbiljne probleme
Najveći problem sa ovim ažuriranjem je što pogođeni računari završavaju u beskonačnom "boot loop"-u, odnosno procesu ponovnog pokretanja, tokom kojeg Windows automatski pokreće ekran za oporavak. Korisnici prijavljuju da nakon instalacije ovog ažuriranja, njihov računar ostaje "zaglavljen", sa beskrajnim kruženjem simbolizujući pokušaj učitavanja. Neki korisnici su morali ručno da pritisnu dugme za isključivanje kako bi resetovali uređaj, ali nakon toga, ažuriranje nije uspešno instalirano, piše PC World.
Pored BSOD i GSOD grešaka, mnogi korisnici prijavljuju dodatne probleme kao što su nefunkcionalne USB veze, zbog čega im miševi i tastature prestaju sa radom, dok neki ne mogu da koriste bežičnu mrežu. Tu je i problem sa Windows Subsystem for Linux, koji prestaje da funkcioniše nakon instalacije ovog ažuriranja.
Šta možete uraditi
Ako još uvek niste instalirali ovo ažuriranje, preporučuje se da ga izbegavate dok Microsoft ne objavi stabilniju verziju. KB5043145 je opcionalno i trenutno dostupno samo korisnicima Windows Insiders programa na Release Preview kanalu, pa je najbolje da ga preskočite dok problemi ne budu rešeni.
Ako ste već instalirali ažuriranje i imate probleme, možete ga ukloniti preko Windows Recovery sistema, koristeći opciju Troubleshoot i Advanced Options. Nakon deinstalacije, sistem bi trebalo da funkcioniše normalno.
Ukoliko nemate probleme sa računarom, a ipak ste instalirali ažuriranje, preporučuje se da ga uklonite iz bezbednosnih razloga. Možete ga deinstalirati preko podešavanja, navigacijom do Settings > Windows Update > Update history > Uninstall updates, i odatle pronaći zakrpu KB5043145.
Microsoft je trenutno u procesu rešavanja ovih problema, a korisnici su ohrabreni da prijave svoja iskustva kroz Feedback Hub aplikaciju kako bi pomogli u identifikaciji i otklanjanju grešaka.
Izvor: Telegraf/Kurir/Darko Mulic