EU "pritisnula" YouTube, Snapchat a naročito TikTok: Mreže će morati da odaju detalje svog poslovanja, ili će biti posledica

Evropska komisija nastavila je svoju borbu protiv velikih tehnoloških platformi, zahtevajući informacije o tome kako funkcionišu njihovi algoritmi za preporuku sadržaja.

Shutterstock

Prema novom zahtevu, YouTube, Snapchat i TikTok moraju da dostave detalje o svojim algoritmima kako bi se procenio njihov uticaj na društvo, uključujući izborni proces, mentalno zdravlje korisnika i zaštitu maloletnika. Ovaj korak dolazi u okviru implementacije Akta o digitalnim tržištima (DSA), zakona koji je na snazi već skoro godinu i po dana.

DSA je uveden kako bi regulisao način na koji velike digitalne platforme upravljaju sadržajem, zahtevajući od njih da uklone nelegalni sadržaj i preduzmu mere za smanjenje rizika od širenja štetnih informacija.

Shutterstock 

Evropska unija izražava zabrinutost zbog toga kako algoritmi za preporuku sadržaja utiču na širenje govora mržnje, lažnih vesti i potencijalno opasnih informacija, kao što su one vezane za promovisanje ilegalnih droga.

TikTok pod posebnim nadzorom

Iako su svi veliki igrači pod lupom, TikTok je posebno u fokusu jer se od njega, osim pomenutih informacija, zahteva i detaljan izveštaj o merama za sprečavanje manipulacije servisom od strane zlonamernih aktera, kao i smanjenje rizika vezanih za medijski pluralizam i izbore. Ove informacije su ključne za Evropsku komisiju jer žele da bolje razumeju kako algoritmi mogu da utiču na demokratske procese i društvene debate.

Shutterstock 

Ova istraga je deo šireg napora Evropske unije da ojača regulaciju tehnoloških giganata i poboljša bezbednost korisnika na mreži. Već su slični zahtevi upućeni platformama kao što su Facebook i Instagram, a kazne za nepoštovanje zakona mogu dostići čak 6% globalnog godišnjeg prihoda kompanije.

Očekuje se da će rezultati ove istrage poslužiti kao osnova za dalju regulaciju algoritama i preporuka sadržaja na ovim platformama, što bi moglo imati dugoročne posledice na način na koji korisnici konzumiraju sadržaj na mreži.

Izvor: Telegraf/Kurir/Darko Mulic