Mirandolina - kakva žena, kakva predstava, kakvi glumci... Baš ove reči i poklici mogli su se čuti nakon premijere predstave "Mirandolina", u režiji Tanje Mandić Rigonat, održanoj u subotu veče u Zvezdara teatru.
Karlo Goldoni napisao je čuvenu komediju 1751. godine, a prvi put je odigrana dve godine kasnije u Veneciji. U novom čitanju jedan od najčuvenijih ženskih likova u istoriji pozorišta tumači Katarina Marković, a u podeli su Vučić Perović, Lazar Dragojević, Goran Slavić, Goran Vujović, Lara Dragović i Julija Milačić Petrović Njegoš.
- Premijera je bila letos u Tivtu, na otvorenom, za festival Purgatorije, ali je pravljena da može da se igra na raznim scenama. Centar za kulturu Tivat ima dobru saradnju s beogradskim i očekujem da će ovaj komad i nakon Zvezdare imati uspešan pozorišni život u Beogradu - kaže za Kurir Tanja Mandić Rigonat.
Rediteljka za čije predstave se godinama traži karta više nije imala dilemu da li treba da se bavi i sudbinom Mirandoline.
- Želela sam da napravim jednu sočnu priču o velikoj snazi žene. Htela sam da slavim njenu kreativnost, maštovitost, eros i mudrost. Mirandolina je za mene jedan od najčuvenijih likova u svetskoj književnosti. Odlučila sam se da radim adaptaciju ovog teksta po motivima Karla Goldonija i Petera Turinija, što znači da sam i unela svoje iskustvo žene. O ozbiljnim temama se može govoriti na komičan način. Komediju volim i ne smatram je bezazlenim žanrom, već subverzivnim - priznanje Mandić Rigonat i dodaje:
- Mirandolina je tumačena kao feministkinja 18. veka. Ona u Goldonijevoj verziji bira kako voli i na koji način će to da radi. Zamerali su mu još tada da ruši osnove patrijarhata i porodice jer je stvorio takav lik. Išla sam njegovim tragom i videla kako je Turini to transponovao u 20. vek i doba kapitalizma, ali sam otišla dalje. Gde je on obara, ja je slavim i dižem kao ženu koja je svesna kakav je lik i da želi da komentariše priču o sebi. Dopala mi se situacija pozorišta u pozorištu koja postoji u oba čitanja, i to sam razvijala. Danas je kurentno pričati o ženi i mizoginiji, a ovo je jedan dragocen tekst kroz koji može na pravi način da se promišlja o ovim temama.
Tanja Mandić Rigonat otkriva da novu predstavu radi u Banjaluci:
- Radujem se što "Jelena Anžujska" 5. novembar gostuje u Narodnom pozorištu u Beogradu. Ovog leta su se meni dogodile dve velike životne situacije. Radila sam "Mirandolinu" u Tivtu, a posle u Kragujevcu "Jelenu Anžujsku", po tekstu Jelene Kajgo. Izveli smo je prvo u Budvi. U Banjaluci ću raditi "Razbijeni krčag". Neka nova vrata se otvaraju.
Čuvenu "Gospođu ministarku" nema nameru da režira, posle Beograda i Rijeke, i po treći put.
- Nema potrebe. "Ministarki" želim da igra u obnovljenoj zgradi pozorišta "Boško Buha". Premijera nam je bila za rođendan Branislava Nušića, pa se nadam da će igrati opet na tako važnoj sceni i staroj adresi - zaključuje Tanja Mandić Rigonat.