Cveta Majtanović se u „Idolu“ pojavila deleke 2003. godine, a posle pobede je neko vreme nastavila da se bavi muzikom. Onda se u jeku slave povukla, pa je zatim nastupila na Beoviziji 2008. Posle toga je odlučila da se ipak neće baviti pevanjem. Danas je uspešna preduzetnica, a u emisiji „Da nam živi, živi rad“ ovih dana je otkrila neke detalje o svom životu.
Cveta Majtanović rođena je 1986. godine u Novom Sadu, gde je završila „Isidorinu“ gimnaziju, studije psihologije i master studije iz oblasti industrijskog inženjerstva i menadžmenta na FTN-u. Osim diplome dvostrukog doktorata iz informatike u naučnoj oblasti veštačke inteligencije, druge aspekte inteligencije izražene kroz članstvo u Mensi, danas Cveta kreativno artikuliše simultanim radom na nekoliko strana, piše mojnovisad.
Kako je ispričala u pomenutoj emisiji, sve dok su pod okriljem Idola stvari u njenoj pevačkoj karijeri bile organizovane, bilo joj je lepo da se bavi muzikom. Ipak, posle Idola Cveti je postalo previše haotično sve što ima veze za estradnim menadžmentom. Posle završene psihologije, rešila je da postane inženjerka.
Godine 2016. pokrenula je svoj prvi startap, novinski portal mojnovisad.com, danas prvi informativni portal u Novom Sadu i Vojvodini. Majtanović je 2020. godine sa osnivačima kompanije CINTERACTION suosnovala startap zasnovan na veštačkoj inteligenciji REENACT. Jedna je od mentorki startap laboratorije u okviru C LAB-a i predavačica na Školi za inovacije u Trentu.
Od 2020. godine radi freelance, konsultantkinja i mentorka Inovacionog fonda u okviru Proof of Concept, programa namenjenog istraživačima. Osim Srbije, živela je u Poljskoj, Švajcarskoj, Španiji, Južnoj Africi i najduže u Italiji.
Radi i na godišnjem odmoru
„Ako ovo pitate moje okruženje, svi će reći da sam kao „vulkan“, puna energije, ponekad (često) preintenzivna, zahtevna i brza, ali bez kompromitovanja preciznosti i kvaliteta. Moji asistenti često kada sastavljamo dijagrame za menadžment nekog projekta, ukoliko ja predložim vreme realizacije, uglavnom prokomentarišu „po tvom vremenu ili po vremenu normalnih ljudi“. Nisam ni privatno mnogo drugačija od “poslovne Cvete” jer radim ono što volim i čak i kada sam na godišnjem odmoru, za mene ne postoji dan da ne odgovorim na mejlove i ne uradim nešto. Ne dajem sebi taj luksuz da isključim telefon na dve nedelje i odem na odmor, jer sam izabrala da imam veliku odgovornost u poslu.
- Prošle godine sam išla turistički u Dubai sa idejom da uživam. Ali shvatila sam da ja zapravo uživam u istraživanju poslovnih mogućnosti, a posete zemljama neretko koristim i za bolje informisanje i o prilikama za internacionalizaciju aktivnosti kompanija, ili, osnivanjem novog biznisa. Sve što radim je za mene izvor inspiracije. Čak i loša iskustva me inspirišu na sjajne stvari, kojima pristupam sa velikim optimizmom i entuzijazmom“, rekla je za Moj Novi Sad.
Šta Cveta danas misli o muzičkim rijalitijima i rijalitijima uopšte?
„Idol nije imao rijaliti formu, to su televizijski program o običnim ljudima koji se snimaju u svakodnevnim situacijama: niti sam ja „običan čovek“, niti sam bila snimana u uobičajenim situacijama, već na sceni. Mišljenje o ovom programskom formatu nisam mnogo promenila ni do danas, smatram da loše utiču na mlade kroz promociju iskrivljenih vrednosti i normalizaciju agresije. Učesnici ovog formata, anesteziraju sopstvene realnosti konzumacijom raznih opijata koji, zatim, podstiče njihovo dramatično i vulgarno ponašanje, koje, paradoksalno, podiže rejting ovog formata. Tamo sigurno nećete videti nekog od koga možete nešto pametno čuti i naučiti. Formati ovog tipa su potpuno otrgli medijima njihove dve važne uloge: da informišu i edukuju gledaoce. Programi ovog tipa regrutuju kandidate prema performans indikatorima kao što su recimo potencijal za izazivanje incidenta ili skandala, a ne po kriterijumu talenta. Idol je bio muzički program čiji je cilj bio da ispromoviše mlade talente, ali i da pokaže da je osim predispozicije potrebno dosta vežbe i rada na sebi. Možda je pravo pitanje kako sve ovo vidim danas, u kontekstu novih tehnologija koje su dramatično smanjile vreme od ideje do realizacije. AI je danas omogućio velikom broju ljudi da stvaraju muziku, a moćne tehnologije transformisale su i način na koji slušamo muziku. Kompjuteri su bili uključeni u proces muzičkog stvaranja i ranije, ali razvojem naprednih AI modela postali su fascinantno dobri bez ljudske involviranosti. Ovo je nešto što drastično menja celu industriju.“
Pobednica „Prvog glasa Srbije“ danas izgleda dosta drugačije.
kurir.rs/zadovoljna.nova.rs