Najveći novitet aktuelne generacije ajfona i nove verzije operativnog sistema za njihove telefone jeste što bi konačno trebalo da dobiju brojne opcije zasnovane na veštačkoj inteligenciji. Apple je predstavio različite AI opcije, ali one korisnicima još nisu nisu dostupne, a za neke poput veće implementacije ove tehnologije u Siri, moraćemo da sačekamo sledeću godinu.
U odnosu na konkurente na tržištu, jasno je da Apple ozbiljno kaska za njima, a prema novinaru "Blumberga" koji godinama prati ovu kompaniju, kada je u pitanju AI, u zaostatku su više od dve godine u odnosu na kompanije kao što su OpenAI, Google, Meta i druge. Njemu su to potvrdili sami izvori unutar kompanije, a to je pokazala i interna Apple studija prema kojoj njihove dolazeće opcije nemaju onaj "vau" faktor kakav imaju konkurentne tehnologije.
Iako biste možda pomislili da je Apple zbog toga u problemima, Tim Kuk, kako izgleda, nije previše zabrinut. U nedavnom intervjuu s novinarima The Wall Street Journal-a rekao je da je kompanija s veštačkom inteligencijom, baš kao i sa svakom drugom inovacijom, uzela dovoljno vremena za njen razvoj.
On je rekao da postoji ideja koja sumira pristup inovacijama, filozofija od samo četiri reči koja najbolje opisuje prošlost, sadašnjost, ali i budućnost kompanije:
Ta filozofija se može primijeniti i na proizvode koje su predstavili ove godine, poput veštačke inteligencije i prostornog računarstva, a kako je to objasnio Ben Koen iz pomenutog lista, izgleda da će ovo biti jedna od onih epohalnih godina kada se oseća da će se sve ponovo promeniti. Na ova tržišta Apple nije prvi zakoračio, ali kako je to Koen čuo od više direktora, kao i samog Kuka, oni na njima žele da budu najbolji.
Kuk smatra, objasnio je to u intervjuu, da ponekada možeš biti i prvi i najbolji, ali svaki put kada je potrebno da odabereš između ta dva – samo je jedan odgovor: "Ako razgovarate sa 100 ljudi, svih 100 će vam reći: Bitno je biti najbolji".
Što se samog Kuka tiče, on kaže da mu je veštačka inteligencija promenila život. Naime, on je poznat po čitanju imejlova koje mu Apple korisnici šalju, a AI mu sada kreira siže tih mejlova i značajno olakšava i ubrzava posao.
Izvršni direktor Apple-a veruje da sličnu, uspešnu budućnost ima i još jedan njihov proizvod predstavljen ove godine – Vision Pro.
Iako je svestan da zbog svoje cene nije u pitanju proizvod za masovno tržište, podseća da ni njihovi najpoznatiji proizvodi nisu ostvarili uspeh preko noći i da je bilo potrebno vreme da gedžeti kao što su iPod, iPhone i drugi ostvare veliki uspeh i nada se da će slično biti i s njihovim VR/AR uređajima.
Izvor: Atvbl/Kurir/Darko Mulic