Već neko vreme kruže glasine o izlasku „SearchGPT“ internet pretraživaču, a sada je konačno i zvanično pušten u rad i dostupan korisnicima. Umesto potpuno novog sajta, to je samo nadogradnja postojeće ChatGPT platforme, dostupna na svim ChatGPT aplikacijama za Windows, Mac i pametne telefone.
ChatGPT sada može predložiti pretragu na internetu ako proceni da bi to dalo bolje rezultate, ali korisnici takođe mogu ručno pokrenuti pretragu u bilo kom trenutku.
Kao što se očekuje, ova funkcija je odmah dostupna za pretplatnike ChatGPT Plus paketa, kao i za sve ChatGPT Plus i Team korisnike. Korisnici sa liste čekanja za SearchGPT takođe dobijaju pristup, dok će Enterprise i Edu korisnici dobiti pristup tokom sledećih nekoliko nedelja.
Kako funkcioniše ChatGPT Search?
U polju za unos na ChatGPT-u sada se nalazi nova ikonica za pretragu, nazvana Search. Kada je kliknete, pretražujete internet koristeći ChatGPT, umesto da vodite razgovor.
To je slično AI sažecima koje Google već nudi u svom pretraživaču, ali sa jasnim linkovima ka izvorima uz svaki deo teksta. Kada kliknete na izvor, otvara se bočna traka koja prikazuje citate.
Ako se pitate gde da pronađete ovu opciju, lista čekanja za SearchGPT je trenutno zatvorena, pa ako se niste prijavili, nažalost sada je prekasno. Što se tiče besplatne verzije ChatGPT-a, OpenAI navodi da će pretraga biti dostupna svim korisnicima besplatne verzije u narednih nekoliko meseci.
Zanimljivo je da je ChatGPT sklopio partnerstva sa raznim industrijskim izvorima za pružanje sopstvenih mapa pretrage, vremenskih prognoza, informacija o berzama, sportskim vestima i vestima uopšte, nezavisno od Google-a.
OpenAI navodi da je „sarađivao sa izvorima vesti i podataka kako bi dodao najnovije informacije i nove vizuelne prikaze za kategorije poput vremenskih prognoza, berzi, sporta, vesti i mapa“.
ChatGPT pretraga već izgleda primamljivo i mogla bi postati prva, prava i prilično ozbiljna konkurencija Google-u posle mnogo godina. Uz ChatGPT pretragu dobijate prirodniji jezik komunikacije i ažurirane informacije sa interneta, što bi moglo biti upravo ono što većina ljudi zapravo i traži.
Izvor: TechRadar/Benchmark/Kurir/Darko Mulic