Oko 600 evra košta priprema vaše dece za prijemni za srednje škole. Agencije organizuju privatne časove vikendom, na koja deca, pritiskom roditelja, društva, drugara, ili nastavnika, moraju da idu.
Iako stres i pritisak pred malu maturu osećaju i deca i roditelji, izbor srednje škole ne bi trebalo da predstavlja pitanje života i smrti. Deca ionako pred sobom imaju još četiri godine tokom kojih mogu da se predomisle i odluče čime će zapravo da se bave.
Zbog čega se stvara ovaj pritisak diskutovali su gosti "Pulsa Srbije" na Kurir televiziji dečji psiholog i psihijatar Jelena Kenić, profesorka Filološke gimnazije Katarina Šćepanović i voditeljka Jovana Grgurević.
Grgurević je iznela svoj stav oko privatnih časova.
- Pa dete mora da se pritiska, a ocene u osnovnoj školi služe za srednju školu, a srednja se bira po tome koliko je bezbedna, kakvo je okruženje, to je jedna stvar koja se prićutkuje. Postoje škole koje su problematične po sastavu dece, postoje one u kojima je disciplina dobra i onda naravno da se pritiska dete. Ideja da se počne sa privatnim časovima je od sinoć, kao da smo znali. Naime, moj muž najviše radi sa njim, a starija ćerka nikada nije imala, ona je sama učila, radila domaći, spremala se za prijemni... Dok drugo dete predstavlja 30% dece, po mom subjektivnom osećaju, koju moraš da teraš, preslišavaš i tako dalje. Da dete ne ide na pripremu za prijmeni ili maturu, to je garantovani fijasko. Sva deca idu, i dobri i manje dobri đaci, u nekim školama je besplatno, ne znam kako su organizovali da bude besplatno, ali svi se odlučuju za privatnike. Privatno spremanje za prijemni kreće se od 45.000 dinara, a kreće od kraja novembra, pa do same mature, a cene idu i do preko 600 evra. Tu se takođe razlikuje kvalitet - započela je Grgurević, pa je rekla da se ovime pravi socijalna razlika:
- Napravila se ogromna socijalna razlika, od roditelja koji imaju para i vremena, a ima onih koji niti mogu, niti imaju para, nema tu ništa od jednakosti, deca se dele na imaš ili nemaš mogućnosti. Nastavnici se dele na one koji su prisutni i predani i ona one koji nisu stručni i oni koji nisu motivisani. Nisu motivisani zbog plata, uslova, ispričaju svoje i tako završe posao. Ima onih koje moram da pohvalim, koji zovu decu na dopunsku nastavu, posvećuje se lošijima, oni koji stvari rade taj posao, to je poziv, nije posao.
Šćepanović se nadovezala i rekla da je loše raslojavanje dece:
- Ove nedelje je meni tema štrajk koji se dešava u Beogradu, koji se nikada ne dešava samo zbog materijalnog statusa, već zbog svih ovih problema koje osećamo. Mi prosvetni radnici smo svesni stanja i ovo jeste deo problematične priče u našim školama. Što se tiče pritisaka, mislim da smo kao društvo zastranili i da guramo decu u užasnu trku jako rano. Kao što je i Jovana rekla, jako je loše što je došlo do raslojavanja na to da li možeš ili ne da platiš. Ovaj problem nemaju ljudi koji šalju decu u privatne škole, taj problem imamo mi kojima se deca školuju u državnim školama.
Kenić smatra da nedostaje komunikacija roditelja sa nastavncima koja bi se bavila detetovim potrebama:
- Deca se međusobnom mnogo razlikuju, kao što se i zaposleni razlikuju, ali isto tako idete principom uravnilovke. Nekako se ta razlika među decom ne pokazuje na mestu gde bi trebalo, a to je u saradnji nastavnika i roditelja. Nekako smo se mi, verovatno greškom jednih i drugih, razdvojili na neke dve strane, pa su nastavnici tamo neki koji pritiskaju decu, a roditelji nešto zahtevaju za svoje dete. Nedostaje dijaloga, prave saradnje, komunikacije koja od početka pokazuje isto, a to je da jedno dete napreduje kako treba u skladu sa onim što je njemu potrebno.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
ANĐELIĆ ZA KURIR OTKRILA KADA PRIVATNI ČASOVI ODMAŽU DETETU: