Mnogim sim karticama u Srbiji preti blokada, a ovo su 6 koraka da to izbegnete: Lako je i može i onlajn

Prema novom Zakonu o elektronskim komunikacijama, koji je stupio na snagu u maju 2023. godine, svi novi pripejd korisnici treba da registruju svoje brojeve pre aktiviranja usluge, saopštila je Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Shutterstock

Postojeći korisnici moraju da završe registraciju svojih pripejd brojeva zaključno sa 10. februarom 2025. godine ili rizikuju obustavljanje ove usluge.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović predstavio je rešenja za laku i efikasnu registraciju pripejd telefonskih brojeva putem Portala za elektronsku identifikaciju (eID) u Beogradu.

Kako da registrujete pripejd broj

Što se tiče samog postupka, registracija fizičkih lica podrazumeva dostavljanje sledećih podataka: ime i prezime, dodeljeni pretplatnički broj i jedan od sledećih podataka: jedinstveni matični broj građana, evidencioni broj stranca, broj lične karte ili broj putne isprave, dok su za pravna lica potrebni sledeći podaci: naziv pravnog lica, matični broj pravnog lica i dodeljeni pretplatnički broj.

1. Na veb stranici privatni korisnici pripejd korisnik klikne na "registruj online". Svako ko ovo uradi dobiće 20 GB besplatnog interneta (tako je najavio jedan od operatera)

2. Sledeći korak je upisivanje broja telefona, broja lične karte ili pasoša. Posle unosa broja telefona klikne se na "pošalji"

3. Kada stigne pin na SMS ide se na opciju "nastavi"

4. Zatim stiže ponuda da se registrujete na eupravu

5. U sledećem koraku se prijavite, potvrdite detalje, proverite unete lične podatke i upišete mejl, kao i saglasnost da se podaci dodaju

6. Na kraju idete na opciju "pošalji zahtev", a SMS ćete dobiti potvrdu da ste registrovani

Shutterstock 

Pružaoci pripejd usluga omogućavaju registraciju pripejd brojeva onlajn ili lično u poslovnicama širom zemlje, a za sve dalje informacije i detalje o registraciji preporučujemo korisnicima da se direktno obrate svom izabranom operatoru.

"Sa ponosom ističem da Kancelarija za IT i eUpravu nastavlja unapređenje kapacitete svojih najnaprednijih sistema, kao što je šema elektronske identifikacije. Na ovaj način stavlja ih na raspolaganje, pored javne uprave i privredi, kako bi digitalna transformacija u Srbiji napredovala još više, kao i da bi građanima bilo još lakše da koriste različite onlajn usluge", rekao je Jovanović.

Jovanović je podsetio da je na Portalu eUprava trenutno registrovano blizu 2,4 miliona građana koji koriste nekoliko stotina elektronskih usluga.

"Registracija pripejd korisnika predstavlja jedan od ključnih koraka u daljem unapređenju bezbednosti i pouzdanosti usluga mobilne telefonije u Srbiji", rekao je Jovanović.

On je dodao da je zahvaljujući sistemu za razmenu podataka po službenoj dužnosti, koji je uspostavila Kancelarija za IT i eUpravu, ušteđeno 255 miliona sati čekanja, čime je eUprava u potpunosti opravdala motiv kojim se vodi, a to je da je 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini, gde god se nalazili, u službi svojih građana.

Kurir.rs/blic biznis/D.M.