Čuvena američka ratna fotografkinja dolazi na 12. Festival fotografije Vizualizator: Nicole Tung donosi jedinstven pogled
Otvaranje izložbe u prisustvu Nicole Tung je u četvrtak, 21. novembra u 19 časova u Galeriji Nikola Radošević (Delijska 5/Uskočka 3).
Međunarodni festival fotografije VIZUALIZATORsa ponosom najavljuje gostovanje američke fotografkinje Nicole Tung, jedne od najistaknutijih ratnih foto-novinarki današnjice. Članica prestižne agencije VII i dobitnica brojnih međunarodnih priznanja, Nicole Tung donosi jedinstven pogled u svetu dokumentarne fotografije.
U okviru ovogodišnjeg programa festivala VIZUALIZATOR, Nicole Tung će otvoriti izložbu As Strong as the War, As Soft as the Peace, koja osvetljava tri ključne globalne priče koje su obeležile poslednju deceniju - sukobe u Iraku i Siriji, pro-demokratske proteste u Hong Kongu i posledice rata u Ukrajini. Fotografije povezuje tema ljudske izdržljivosti, zajedništva i potrage za mirom, uprkos razarajućim okolnostima.
Otvaranje izložbe u prisustvu Nicole Tung je u četvrtak, 21. novembra u 19 časova u Galeriji Nikola Radošević (Delijska 5/Uskočka 3).
O izložbi
Prva serija fotografija dokumentuje brutalnost sukoba u Iraku i Siriji, sa fokusom na gradove Mosul i Raku, nekadašnje „prestonice“ Islamske države, sada sinonime za razaranja, masovne grobnice i urbane pejzaže u ruševinama.
Druga serija posvećena je pro-demokratskim protestima monumentalnih razmera u Hong Kongu, koji su tokom 2019. godine potresali ovaj grad. Fotografije prate hrabre građane koji izlaze na ulice da bi branili svoja prava i slobode, uprkos represiji i konstantnom prisustvu sile.
Treća serija posvećena je ratu u Ukrajini, koji je ostavio neizbrisive tragove u svakodnevnom životu običnih ljudi. Fotografije ukazuju na dihotomiju između razaranja i ljudske solidarnosti – sa jedne strane svirepost sukoba, a sa drudge humanost i zajedništvo koje opstaje i u najtežim uslovima.
Panel diskusija „Re-konstrukcija stvarnosti: Društvena odgovornost fotografije“
Dan ranije, 20. novembra, u Muzeju primenjene umetnosti, sa početkom u 16.30, održava se panel diskusija koja okuplja stručnjake iz oblasti dokumentarne fotografije, vizuelnih medija i etike kako bi istražili društvenu i emocionalnu odgovornost fotografa u predstavljanju marginalizovanih zajednica, konflikata i društvenih promena.
Savremeno društvo preplavljeno je vizuelnim sadržajima koji istovremeno dokumentuju i kreiraju realnost. Dokumentarna fotografija nosi inherentnu moć – može da pokrene empatiju i solidarnost, ali i da oblikuje stereotipe i polarizaciju. Fotografije iz ratnih zona ili područja političkih nemira često su prve slike koje dobijamo o takvim događajima, ali šta one zapravo prenose osim „očiglednog“? Kako se selekcijom kadra, konteksta i narativa menja naš pogled na svet?
Tema diskusije biće kako fotografija oblikuje kolektivnu i individualnu stvarnost, prošlost i budućnost. Učesnici će razmatrati i kako se fotografi suočavaju sa izazovima autentičnosti u doba veštačke inteligencije, te na koji način možemo negovati kritičko čitanje vizuelnih narativa u eri hiperprodukcije i dezinformacija.
Učesnici diskusije su:
- Nicole Tung, američka ratna fotografkinja, autorka izložbe As Strong as the War, As Soft as the Peace.
- Nicolò Filippo Rosso, italijanski dokumentarni fotograf, dobitnik World Press Photo nagrade, autor izložbe Exodus.
- Oliver Bunić, iskusni foto-reporter i foto-novinar za brojne medije poput Blica i NIN-a, poznat po radu u kriznim područjima.
- Aleksandra Krstić, profesorka na Fakultetu političkih nauka i stručnjak za medijsku etiku i vizuelnu komunikaciju.
Panel diskusija predstavlja uvod u 12. Festival fotografije VIZUALIZATOR, koji se održava od 20. novembra do 9. decembra pod sloganom "RE-KREACIJA VIDA: Da pogledamo fotografiju novim očima” i nastavlja dijalog o ključnim temama na preseku fotografije, medija i uticaja veštačke inteligencije.
Svečano otvaranje festivala je 20. novembra u 18 časova, u Muzeju primenjene umetnosti. Festival otvara italijanski fotograf, dobitnik World Press Photo nagrade, Nicolo Filippo Rosso, izložbom „Exodus“.
(Kurir.rs/I.M.)