Organizacija Balkan free media initiative (BFMI) napisala je novi izveštaj o medijskoj sceni u regionu i danas će ga predstaviti u Evropskom parlamentu. Ništa u ovome ne bi bilo sporno da nije reč o još jednoj predstavi u kojoj ništa nije onako kako se na prvi pogled čini.
Najpre, BFMI nije nikakva nezavisna organizacija, već NVO koja je interesno usko povezana sa Junajted grupom. Izveštaj BFMI nije nikakva objektivna analiza medijskog prostora u Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Bugarskoj, Grčkoj i Sloveniji, već je alatka Junajted grupe kojom pokušava da diskredituje konkurente u ovim zemljama i zaštiti svoje poslovne interese.
Očekuje se da će mediji Junajted grupe u svom maniru pokušati da povežu ovaj izveštaj sa Evropskim parlamentom i tako mu daju na težini, a istina je da je termin i prostor za prezentaciju zakazao evroparlamentarac iz Bugarske Andrej Kovačev, čije je delovanje u pojedinim situacijama išlo u korist Junajted grupe. Domaćin Kovačev obezbedio je ovom skupu skromnu salu, koja se u zgradi Evropskog parlamenta vodi kao soba A5F385. Sprega Junajted grupe i BFMI očituje se i po tome što će u predstavljanju ovog izveštaja i prigodnom panelu učestvovati i news direktor televizije N1 Igor Božić, a moderator će biti Piter Horoks.
Zanimljivo je da je ovaj medijski veteran u najavi događaja predstavljen kao bivši direktor BBC i aktuelni član Content Board britanskog Ofcom (Office of Communications). Ono što se pokušalo sakriti je krucijalna činjenica koja obara njegovu navodno nezavisnu i nepristrasnu ekspertizu, a to je da on istovremeno sedi na mestu člana Komiteta menadžera organizacije BFMI i na mestu savetnika Uredničkog kolegijuma televizije N1 koja je u vlasništvu Junajted grupe.
Svakako nije prvi put da Šolakova diskreditacija konkurencije kreće iz Evropskog parlamenta. Naime, Kurir je pisao o razrađenoj šemi ovog biznismena koja mu omogućava da svoje interese progura i do najrazličitijih institucija, kako u Srbiji tako i u inostranstvu. Jedan od najslikovitijih primera kako to funkcioniše bila je situacija kada su Šolakovi lobisti na sve načine pokušavali da utiču na sadržaj izveštaja ove institucije o Srbiji i pominjanje Telekoma u njemu.
Kurir je tada otkrio da je od maja 2021. godine Junajted grupa sa svojim lobistima održala najmanje tri sastanka s predstavnicima Evropskog parlamenta, što je i zvanično evidentirano. Šolak je za ove poslove angažovao Highgate, konsultantsku kuću iz Londona, a najistureniji igrač bila je potpredsednica korporativnih poslova u Junajted grupi Dragica Pilipović. Inače žena koja je dospela u top menadžment Šolakove grupe direktno sa direktorskog mesta u Evropskoj banci za obnovu i razvoj. Ma ko da mu je meta, Šolakov mehanizam za uništavanje konkurencije deluje po istom principu i koristi iste metode da netransparentnim kanalima prodre u različite institucije i pretvori ih u zaštitnike njegovog interesa i garante za dalje bogaćenje.