FORMULA 1

FORMULA 1 DOBIJA NOVI TIM: Kadilak postaje deo najbržeg karavana!

Foto: Mark Sutton / Getty images / Profimedia

Formula 1 je saopštila danas da će američki tim čiji je partner kompanija "Dženeral Motors" dobiti dozvolu da se takmiči u šampionatu 2026. godine.

Ovim odobrenjem su okončane godine prepirki koje su pokrenule istragu američkog Ministarstva pravde o tome zašto kompanija "Liberti medija" iz Kolorada, koja je vlasnik komercijalnih prava Formule 1, neće da odobri tim koji je prvobitno pokrenuo Majkl Andreti.

Andreti je u septembru napustio vođenje svoje istoimene organizacije, tako da će se 11. tim Formule 1 zvati Kadilak F1 i njime će upravljati novi većinski vlasnici iz kompanije "Andreti Global" Den Tauris i Mark Volter. Tim će tokom svoje prve dve godine koristiti motore Ferarija, dok "Dženeral Motors" ne napravi Kadilak motor za 2028. godinu.

Tauris je izvršni direktor i predsednik "Grupe 1001", koji je ušao u automoto trke kroz Andretijev Indikar tim, kada je potpisao sponzorski ugovor kroz platformu finansijske štednje Gejnbridž.

Valter je izvršni direktor firme za finansijske usluge "Gugenhajm partneri" i kontrolni je vlasnik bejzbol tima Los Anđeles Dodžersa i fudbalskog kluba Čelsija.

Mario Andreti, svetski šampion Formule 1 1978. godine, imaće ulogu ambasadora u timu Kadilak F1, dok njegov sin Majkl neće imati nikakvu ulogu.

Proširenje Formule 1 je obično retko i neuspešno. Od četiri tima koja su dobila odobrenja da učestvuju 2010. godine, tri su prestala da postoje do 2017. godine, dok jedan uopšte nije ni učestvovao.

Trenutno postoji samo jedan američki tim u Formuli 1, ali za njega ne nastupaju američki vozači. Andretijev san je bio da napravi "pravi američki tim" sa američkim vozačima.

Borba da se ovaj tim odbori traje već tri godine. Formula 1 je prvo odbila zahtev, uprkos odobrenju Međunarodne automobilske federacije (FIA), a ostali timovi Formule 1 su većinski protiv ove ideje zbog smanjenja novčanih nagrada usled većeg broja ekipa.

Andreti je 2020. godine pokušao da kupi ekipu Sauber, ali bezuspešno. Nakon toga je postao partner "Dženeral Motorsa" i podneo zahtev za učestvovanje nove ekipe u Formula 1 šampionatu. Predsednik FIA Mohamed Ben Sulajem jedan je od najvećih pristalica ovog zahteva, jer smatra da jedino Andretijev tim ispunjava sve uslove da učestvuje.

"Kompanija "Dženeral Motors" je ogroman globalni brend, koji radi sa nekim impresivnim partnerima. Podržavam pokušaje Formule 1, FIA, "Dženeral Motorsa" i njene ekipe da nastave dijalog i idu ka principijalnom dogovoru u vezi ovog zahteva", naveo je Ben Sulajem.

Formula 1 nije želela Andretija, ali je htela da im se priključi "Dženeral Motors". Posle odbijanja "Dženeral Motorsa" da nađe drugog partnera, Formula 1 je rekla da će ponovo uzeti u obzir Andretijev zahtev.

Ranije ovog meseca, izvršni direktor "Liberti medija" Greg Mafei, koji je bio jedan od glavnih protivnika Andretijevog zahteva, podneo je ostavku.

Beta