Kao i prošle godine, Apple-ova lista za 2024. godinu favorizuje tradicionalnije iOS aplikacije, uključujući one koje pomažu korisnicima iPhone-a da obavljaju specifične zadatke, poput snimanja profesionalnog videa (Kino), prilagođavanja svojih trkačkih planova (Runna) ili organizovanja putovanja (Tripsy).
Druge AI aplikacije poput ChatGPT-a, Anthropic-ovog Claude-a, Microsoft Copilota i onih koje prave AI slike ili video nisu bile nominovane za iPhone aplikaciju godine.
S obzirom na popularnost ChatGPT-a, koji je sada i partner Apple-a za poboljšanja Sirija, iznenađujuće je što ova aplikacija nije dobila zvanična priznanja od Apple-ovog tima za uredništvo App Store-a, uprkos uvođenju novih pametnih funkcija u 2024. godini, poput naprednog glasa za razgovor sa AI virtuelnim asistentom i funkcije za pretragu na mreži koja izaziva Google.
Iako je ChatGPT redovno istican u uredničkim preporukama na App Store-u i Google Play-u, prošle godine su i Apple i Google izbegli da nominiraju ChatGPT kao ukupnog pobednika, uprkos tome što je aplikacija postala najbrže rastuća potrošačka aplikacija u istoriji početkom 2023. godine, kada je dostigla 100 miliona korisnika ubrzo nakon lansiranja. Ove godine, Google je za aplikaciju godine proglasio aplikaciju za planiranje zabava, Partiful.
Iako je ChatGPT bio zanemaren, mali broj AI aplikacija pojavio se na drugim Apple-ovim finalistima za 2024. godinu, kao što su oni za iPad i Mac aplikacije godine.
Međutim, među 45 Apple-ovih finalista u različitim kategorijama aplikacija i igara, AI aplikacije su pominjane samo nekoliko puta. Moises, aplikacija koja nudi AI alate za "vežbanje" muzike, nominovana je zajedno sa aplikacijom za decu Bluey: Let’s Play i animacijskom aplikacijom Procreate Dreams za iPad aplikaciju godine. Adobe Lightroom, koji sada uključuje AI funkcije, nominovan je zajedno sa produktivnom aplikacijom OmniFocus 4 i 3D dizajn aplikacijom Shapr 3D za Mac aplikaciju godine.
Među desetak finalista za kulturni uticaj, samo jedna je opisana od strane Apple-a kao aplikacija unapređena AI tehnologijom — aplikacija za učenje jezika EF Hello. (Iako druge aplikacije možda koriste AI tehnologiju u pozadini, kao što to radi Pinterest, njihov marketing u App Store-u ne promoviše ih kao "AI" aplikacije potrošačima.)
Ako ništa drugo, Apple-ova selektovana lista finalista sugeriše da su aplikacije koje omogućavaju ljudsku kreativnost, a ne one koje pomažu u AI automatizaciji, aplikacije koje zaslužuju da budu istaknute. Većina finalista pomaže korisnicima da urade nešto više sa svojim iPhone-om ili drugim uređajem, bez oslanjanja na AI asistenta ili funkcije, bilo da je u pitanju dizajn, organizacija, snimanje, kreacija ili igranje.
Kino, profesionalna video aplikacija od kreatora aplikacije za profesionalnu kameru Halide, na primer, ima za cilj da svakog učini boljim videografom, dok druge pomažu Apple-ovim uređajima da funkcionišu kao produktivni alati za one u kreativnim industrijama.
Ove godine, Apple je takođe dodao novu kategoriju za Apple Vision Pro, u kojoj će izabrati pobednike i u aplikacijama i u igrama.