Upoznajte novu, vodeću generaciju

Ne kače selfije iz grada, obožavaju bioskop, kupuju na TikToku: Najstariji pripadnik generacije Alfa ima 14 godina, i menja pravila igre

Profimedia

Generacija Alfa, rođena između 2010. i 2024. godine, prva je generacija koja odrasta uz internet kao konstantu. Dok su njihovi prethodnici, oni iz Generacije Z, odrasli uz pojavu interneta, Generacija Alfa ne zna za svet bez njega.

Marketing stručnjaci širom sveta počeli su da obraćaju pažnju na osobine Generacije Alfa, želeći da razumeju potrošače sutrašnjice već danas. Šta ih to čini posebnim i kako će jedinstvene preferencije i osobine Generacije Alfa oblikovati budućnost marketinga… Pomoću GWI istraživanja imamo priliku da zaronimo u sedam ključnih osobina koje definišu ovu generaciju. Istovremeno imamo priliku i da istražimo kako brendovi mogu da se prilagode njihovim promenljivim očekivanjima.

Shutterstock  Ko su pripadnici Generacije Alfa

Generacija Alfa, rođena između 2010. i 2024. godine, prva je generacija koja odrasta uz internet kao konstantu. Dok su njihovi prethodnici, oni iz Generacije Z, odrasli uz pojavu interneta, Generacija Alfa ne zna za svet bez njega.

Kako ih kontinuirano povezivanje oblikuje i kako utiče na doživljaj sveta – čitajte dalje da biste saznali osobine Generacije Alfa!

Najvažnije osobine Generacije Alfa:
Tehnologija: Vraćaju se offline iskustvima
Online kupovina: Samouvereni potrošači
Online privatnost: Uče kako da budu bezbedni na mreži
Interakcija s brendovima: Oni odlučuju
Karijera: Redefinisanje obrazovanja i zanimanja
Eko aktivizam: Socijalna pitanja ispred ekoloških
Mediji i film: Obožavaju odlazak u bioskop

Shutterstock  Socijalna pitanja ispred ekoloških

1. Tehnologija: Vraćaju se offline doživljajima
Naravno, Generacija Alfa živi tehnologiju. Za razliku od starijih generacija koje su se prilagođavale digitalnom dobu, ova generacija je od prvog dana uronjena u tehnologiju. Ali evo iznenađenja – nakon pandemije, mnogi pripadnici Generacije Alfa provode više vremena offline.

Od početka 2023, broj dece uzrasta 8–15 godina koja se druže sa prijateljima posle škole porastao je za 12 odsto. Istovremeno, vreme provedeno u igranju video igara opalo je za 6 odsto. Oni možda jesu okrenuti tehnologiji, ali sve češće biraju aktivnosti van ekrana.

2. Online kupovina: Samouvereni potrošači

Shutterstock  Samouvereni potrošači


Od TikTok do Instagram platforme, društvene mreže nisu samo za zabavu – one su vodiči za kupovinu Generacije Alfa. Od 2023. godine zabeležen je porast od 11 odsto u korišćenju društvenih mreža za pronalaženje proizvoda koje žele da kupe.

Samopouzdanje u kupovini im brzo raste. Broj dece uzrasta 12–15 godina koja kupuju online skočio je za 39 procenata od 2021. godine.

Ali nije reč samo o kupovini – oni preuzimaju kontrolu nad svojim stilom. Deca koja koriste društvene mreže za kupovinu imaju 39 odsto veće šanse da samostalno biraju odeću. Ovo je odlična vest za brendove kakvi su adidas i Nike, koji beleže porast interesovanja ovih mladih potrošača. Popularnost brenda adidas među Generacijom Alfa porasla je za 14 odsto od 2023. godine. Interesovanje za Nike, New Balance i Under Armour poraslo je za 18, odnosno impresivnih 22 odsto. Jasno je da Generacija Alfa postaje potrošačka sila koju brendovi ne smeju ignorisati.

3. Online privatnost: Uče da budu bezbedni na mreži
Za razliku od prethodnih generacija koje su često previše delile informacije (Milenijalci – ko bi mogao da zaboravi onu noć izlaska iz 2011, ovekovečenu Facebook albumom sa 200+ mutnih fotografija?), Generacija Alfa je daleko rezervisanija u onome što objavljuje online. Broj dece uzrasta 12–15 godina koja objavljuju sve što rade na mrežama opao je za 15 odsto od 2021.

Osim što su oprezniji, postaju i pametniji u vezi sa online sigurnošću. Zabeležen je porast od 8 odsto broja dece koja kažu da znaju kako da ostanu bezbedni na mreži.

Zašto su Generacija Alfa tako svesni privatnosti? Roditeljski uticaj verovatno igra veliku ulogu. Sve manje dece ima neograničen pristup uređajima. Roditelji su brzo uvideli svoje olako donete (pogrešne) odluke. Upotreba roditeljskih kontrola je zato porasla sa 41 u 2021. na 48 odsto u 2024. godini.

Shutterstock  Sve manje dece ima neograničen pristup uređajima

4. Interakcija s brendovima: Oni odlučuju
Generacija Alfa postaje sve nezavisnija u interakciji s brendovima. Od 2021. godine, broj dece koja kažu da sami biraju koje aplikacije preuzimaju porastao je za 11 odsto. Sa druge strane, broj onih koji odlučuju šta jedu porastao je za 12.

Ovo znači da brendovi više ne treba da ciljaju samo roditelje. Pripadnici Generacije Alfa su u značajnom broju donosioci odluka. Sa ili bez konsultacije sa roditeljima.

5. Karijera: Redefinisanje obrazovanja i zanimanja
Odlazak u bioskop bio je klasična zabava dece kroz generacije, pa isto važi i za Generaciju Alfa. Međutim, mnogi pripadnici ove generacije skreću sa tradicionalnih puteva. Sve više dece iz Generacije Alfa gleda/prati influensere i preduzetnike koji su postigli uspeh bez oslanjanja na konvencionalno obrazovanje. Među decom koja smatraju da visoko obrazovanje nije važno, zabeležen je porast od 11 odsto onih koja gledaju sadržaje influensera. U SAD značaj koledža opada – samo 39 odsto dece uzrasta 12–15 godina smatra da je važan, u poređenju sa polovinom iz 2021.

Međutim, ovaj trend nije univerzalan. U zemljama poput Francuske, Singapura, Nemačke i Velike Britanije primećen je porast interesovanja među devojčicama za naučne discipline poput fizike, hemije i biologije, koje postaju sve popularnije od 2023. godine. Dakle, dok neki pripadnici Generacije Alfa istražuju nekonvencionalne karijerne puteve, drugi se okreću tradicionalnim akademskim predmetima.

Jasno je da Generacija Alfa ne prati jedinstven obrazac. Oni kreiraju sopstvene puteve i redefinišu uspeh prema svojim standardima. Zbog toga brendovi i obrazovne institucije moraju ponuditi fleksibilne mogućnosti kako bi ispunili ambicije ove generacije.

6. Eko aktivizam: Socijalna pitanja ispred ekoloških
Dok je zaštita planete i dalje važna, manje dece kaže da im je to prioritet. Današnji klinci se značajnije interesuju za rešavanje socijalnih pitanja, umesto ekoloških. Tako je od 2021. do 2024. procenat dece kojoj je prioritet ekologija opao za tri odsto, sa 34 na 31.

7. Mediji i film: Obožavaju odlazak u bioskop
Odlazak u bioskop ostaje omiljena aktivnost. Ali nije reč samo o velikom ekranu. Generacija Alfa sve više „konzumira“ audio sadržaj putem striminga. Od početka 2022, broj dece uzrasta 12–15 godina koja slušaju muziku barem jednom nedeljno porastao je za 7 odsto. Popularnost podkasta i audio knjiga takođe raste. Slušanje podkasta poraslo je za 12, dok je interesovanje za audio knjige zabeležilo porast od 6 odsto među ovom publikom.

Na kraju, sve više dece svakodnevno gleda televiziju, uz porast od 8 odsto u broju gledalaca od 2022. godine. Bilo da je reč o bioskopu, audio strimingu ili televiziji, Generacija Alfa je uronjena u medijske sadržaje na svim platformama.

Shutterstock 

Kako ostati relevantan s Generacijom Alfa?
1 Povežite tehnologiju sa stvarnim iskustvima.
2 Fokusirajte se na privatnost podataka.
3 Obratite se direktno Generaciji Alfa.
4 Budite prisutni na svim medijskim platformama.

Generacija Alfa – prva takva generacija, spremna da stvori i već kreira sopstvena pravila. Sada, kad makar malo bolje znate osobine Generacije Alfa – vi ste na potezu!

(Kurir.rs/techzone/M.J)

This browser does not support the video element.

00:20
Generacija Z Izvor: Facebook/Womenworking.com