Titov brod postao ukleti dom pacova kanibala na Atlantiku: Nestao bez traga pre 12 godina, a onda je sa palube poslat signal za hitnu pomoć
Brod je naručio najveći trgovinski partner jugoslovenskih brodogradilišta iz SSSR-a, za potrebe sovjetskih brodara iz Vladivostoka, Murmanska i Novorosijska. Narudžbina je napravljena na osnovu ugovora koji je potpisan na zahtev Josipa Broza Tita u cilju spasa jugoslovenskog brodogradilišta.
Ruski brod"Ljubov Orlova" pluta Severnim Atlantikom od 2012. godine, a na njemu nema nikoga osim gladnih pacova koji napadaju i jedu jedni druge kako bi preživeli. Više od 4.000 tona težak, dug oko devedeset metara, "Ljubov Orlova" je ponosno nekad plovio smrznutim Arktikom pod sovjetskom zastavom. Izgrađen je u jugoslovenskom brodogradilištu na Jadranu sedamdesetih godina prošlog veka.
Brod je nazvan po slavnoj sovjetskoj glumici Ljubovi Orlovoj i deo je serije od osam brodova koje je Sovjetski savez naručio od Jugoslavije, a koji su nosili imena poznatih sovjetskih glumica. Godine 2010. godine, počela njegova tužna sudbina, tadašnji vlasnik je upao u probleme i brod je zaplenjen u kanadskoj luci Sent Džon. Nakon dve godine niko nije želeo da kupi brod, koji je ostao bez vlasnika, pa je na kraju prodat u staro gvožđe.
Kompanija "Neptune International Shipping" trebalo je da prebaci nesrećni brod do Dominikanske republike kako bi ga rastavili i prodali. Samo dan nakon što je izvučen iz luke, sa posebno izgrađenim tegljačem, pukao je kabl kojim je bio vezan za remorker. Posada tegljača je bezuspešno pokušavala da ponovo "uhvati" brod, ali su visoki talasi i jaki udari vetra to sprečili.
Kupci su dobili za brod oko 600.000 funti, no ostali su i bez njega i bez prihoda. Brod je bio u međunarodnim vodama i prema kanadskim saobraćajnim vlastima nije predstavljao opasnost za okolinu.
Brod je naručio najveći trgovinski partner jugoslovenskih brodogradilišta iz SSSR-a, za potrebe sovjetskih brodara iz Vladivostoka, Murmanska i Novorosijska. Narudžbina je napravljena na osnovu ugovora koji je potpisan na zahtev Josipa Broza Tita u cilju spasa jugoslovenskog brodogradilišta.
Osnovni projekat za seriju putničko-teretnih brodova za Ruse napravili su Tehnička kancelarija i Brodoprojekat. Sve na brodovima je bilo iz domaće proizvodnje. Čelik, motori, nameštaj, instalacije... Jedino što su Rusi uslovili na ovoj seriji brodova bio je navigacioni uređaj i oprema za kuhinju.
U godinama nakon napuštanja broda, nekoliko puta je viđen kako besciljno pluta Atlantikom. Svojevremeno se pojavila i priča u britanskim tabloidima da je brod sada prepun pacova kanibala koji se jedu međusobno u nedostatku hrane i da se kreće prema britanskim ostrvima. Poslednji put je otkriven u martu 2013. godine gotovo 1.000 kilometara od irske obale. Tada su irski mediji napisali da je zabeležen signal sitema za hitnu pomoć sa broda.
Zanimljivo je da se taj sistem aktivira tek nakon potonuća broda i zbog toga se sumnja da je brod potonuo i da je veoma malo verovatno da će ikad biti pronađen.
(Kurir.rs/ M.F.)
Žena skočila sa broda, propeler joj otkinuo nogu: