"MONSTRUM MI JE UBIO DETE, PA NASTAVIO DA VOZI AUTOBUS" Otac podelio potresnu priču: Pitali su me šta me briga koliko će biti u zatvoru kada deteta nema
Tada nam je jedna žena rekla "šta vi imate da se žalite ovo je super, a i uostalom, šta vama znači koliko će on provesti u zatvoru, vašeg deteta nema"
Vozači u Srbiji ne plaćaju visoke kazne u odnosu na druge zemlje, pokazala je najnovija studija. Srbija se svrstala kao deveta najmanje stroga država u Evropi za kazne za vožnju, sa ukupnom ocenom strogosti od 38,31 od 100.
Dok je u Srbiji moguće izbeći kaznu zatvora čak i za saobraćajne nesreće u kojima ima poginulih, u Velikoj Britaniji bi počinioci najtežih dela na drumovima mogli da provedu ostatak života iza rešetaka. Da li je stvar u novčanom kažnjavanju ili u kompletnom pristupu saobraćajnih pravila i propisa, kao i u poštovanju zakona?
Na ovu temu za Kurir televiziju govorili su doktor Gordana Petrović Božilović, advokat, Vukašin Mrđić, Udruženje roditelja stradale dece u saobraćaju, kao i doktor Vladimir Jevtić, stručnjak za bezbednost motociklista.
Mrđićevo četvorodogišnje dete nastradalo je 24. novembra 2020. godine, kada je sa svojom bakom izlazio iz autobusa koji je stajao na stanici u Prvomajskoj ulici u Zemunu. Nesrećnom dečaku je noga ostala zaglavljena u vozilu, koje ga je vuklo nekoliko metara i usmrtilo.
Nakon iscrpljujuće borbe za pravdu, vozač je osuđen na četiri godine, da bi ta kazna nedavno na apelacionom sudu bila smanjena na dve i po godine, a najveća propisana kazna za ovakvo delo je osam godina.
- Mi nismo imali pravo na žalbu ni na prvostepenu presudu, a tada nam je jedna žena rekla "šta vi imate da se žalite ovo je super, a i uostalom, šta vama znači koliko će on provesti u zatvoru, vašeg deteta nema" - kaže Mrđić.
On je rekao da je prisutna velika neozbiljnost u sistemu, te su se tužioci više puta menjali, a jedan od njih je čak na suđenje poneo potpuno pogrešan predmet.
- Protivnička strana se žalila Apelacionom sudu pod izgovorom da je monstrum koji je ubio moje dete porodičan čovek i tako su njemu smanjili kaznu. Pritom, moram da naglasim, to nisu zatvori u punom smislu reči, to su zatvori poluotvorenog tipa, oni vikendom idu kući i čak imaju pravo na godišnji odmor i posete - kaže Mrđić.
Ovaj otac podelio je i potresnu informaciju da je ovaj čovek i u toku suđenja nastavio da vozi autobus:
- Ovaj monstrum je tokom celog postupka i sve dok nije odveden na odsluživanje kazne i dalje vozio autobus. Bio je zaposlen u GSP. Kada je presuda bila pravosnažna dobio je otkaz. Bio je premešten u garažu, a u slobodno vreme je vozio inostrane ture i dečije ekskurzije.
Jevtić kaže da ljudi uglavnom pomisle samo na policiju kada je u pitanju bezbednost u saobraćaju, ali su oni samo mali deo toga, pa otkrio da su u toku prošle godine napisali preko 1.300.000 kazni:
- Imali smo istraživanje gde smo uvideli da se na saobraćaju 9 od 10 vozača hvata za mobilni telefon. Kazne moraju biti drakonske na ovom delu prekršaja koje ljude shvataju malima.
On kaže da je broju nesreća doprineo i broj dostavljača koji moraju da kontaktiraju aplikacije za koje rade u toku vožnje, a dodaje i da veruje da saobraćajna policija dobro radi svoj posao, dok je sudstvo preopterećeno brojem slučajeva.
- Za ugrožavanje saobraćaja predviđene su kazne do tri godine ali u slučaju ako je u pitanju imovinska šteta i lakše telesne povrede. Ako tih šteta nema, onda je u pitanju prekršaj, a ne krivično delo. Ipak, ovde je u pitanju smrtan ishod, a tu su predviđene kazne od 5 do 15 godina - kaže Petrović Božilović.
Ona navodi da izrečene kazne jesu blage, i poziva na pooštravanje kaznene politike, kako kod saobraćajnih nesreća, tako i u ostatku zakonodavstva.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs