BEOGRAD- Rekonstrukcija Trga Slavija i Bulevara oslobođenja počeće u drugoj polovini 2014. godine, odnosno kada rekonstrukcija Bulevara vojvode Stepe uđe u poslednji kvartal, najavio je gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
– Projektna dokumentacija je u završnoj fazi, dok će tenderska procedura koja uključuje rekonstrukciju Trga Slavija i Bulevara oslobođenja biti pokrenuta početkom 2014. godine. Tako će se sredinom naredne godine steći uslovi da se započne rekonstrukcija ove dve značajne gradske saobraćajnice. Prema prvim procenama stručnjaka, rekonstrukcija ne bi trebalo da traje duže od šest meseci, a treba istaći da saobraćaj neće biti prekidan, već usklađivan sa dimanikom radova, ukazao je Bijelić.
Jedna od velikih raskrsnica koja će, kako je najavio, biti rekonstruisana na potezu od Slavije do Trošarine je i Autokomanda, koja će, takođe, biti rađena u završnoj fazi rekonstrukcije Bulevra vojvode Stepe.
- Rekonstrukcija Autokomande će se izvesti u završnoj fazi radova u Bulevaru vojvode Stepe i ujedno pratiti saobraćajna rešenja iz tog bulevara. Predviđeno je da tramvaji takođe idu kroz sredinu kolovoza, dok će ostala rešenja doprineti rasterećenju saobraćaja na toj prometnoj raskrsnici. Posle toga sledi rekonstrukcija Bulevara oslobođenja, jedne od zahtevnijih gradskih saobraćajnica, jer se radi o veoma staroj infrastrukturi – istakao je Bijelić.
On je precizirao da će rekonstrukcijom biti obuhvaćeno proširenje kolovoza kod Veterinarskog fakulteta, gde je sada jedna traka manje. Posle toga sledi rekosnstrukcija Slavije, koja predstavlja jedno od najvećih i ujedno najtežih rešenja koja treba da se urade u našem gradu.
– Rekonstrukcija treba da obuhvati velike promene u saobraćajnom, ali i u vizuelnom smislu. Danas na Slaviji ima mnogo ukrštanja, pre svega, pešačkog sa autobuskim, tramvajskim i automobilskim saobraćajem, što pravi ozbiljna zakrčenja u ovom delu grada. Takođe, treba istaći da su sve ulice koje danas prilaze ovom trgu maksimalno saobraćajno iskorišćene, rekao je gradski menadžer.
On je precizirao da će radovi obuhvatiti i pomeranje kontaktne mreže tramvaja i trolejbusa ka obodima skvera, kao i izmeštanje stanica za gradski prevoz, kako bi protočnost saobraćaja u centralnom delu bila veća za automobile.
– Bitno je istaći da će kompletan trg biti umrežen podzemnim pešačkim prolazima, koji će biti osvetljeni, klimatizovani, sa pokretnim stepenicama i liftovima za invalide. Na taj način ćemo omogućiti da se znatno poveća kapacitet saobraćaja na Slaviji, jer više neće biti presecan drumski saobraćaj sa pešačkim prelazima i ujedno će se povećati bezbednost pešaka, najavio je Bijelić.
Kada je reč o vizuelnom delu, novi trg će na sredini krasiti najmodernija fontana u prestonici, dok će spomenik Dimitriju Tucoviću biti izmešten u neposrednu blizinu, na plato ispred Narodne banke Srbije u Nemanjinoj ulici.
On je dodao da je predviđeno da radovi na Slaviji krenu kada rekonstrukcija Bulevara vojvode Stepe uđe u poslednji kvartal.
– Te dve lokacije nisu saobraćajno uslovljene jedna sa drugom, osim tramvajskom vezom koja ih povezuje. Zbog toga će se gledati da tokom rekonstrukcije Slavije tramvaji budu isključeni iz mreže, što je moguće kraće, kako bi se nesmetano odvijao saobraćaj ka Voždovcu i novom naselju Stepa Stepanović. Na ovakav korak smo se usudili jer smo tokom rekonstrukcije Resavske ulice, Bulevara kralja Aleksandra i Ulice doktora Ivana Ribara dokazali da je grad, uz dobro planiranje, kadar da obezbedi funkcionisanje saobraćaja i poštovanje rokova, zaključio je Bijelić.