INCIDENT O KOJEM SE ĆUTALO: Umalo tragedija BiH aviona u Danskoj

Rtrs
Ozbiljan incident sa avionom tipa ATR "BiH erlajnza" dogodio se u januaru kada je avion pri sletanju skrenuo s piste i vozio na travi oko 350 metara pre nego što se ponovo vratio na pistu

SARAJEVO - Danski odbor za istraživanje nesreća obelodanio je izveštaj o “ozbiljnom incidentu” koji je imao avion "BiH erlajnza" pri sletanju na dansko tlo, polovinom januara ove godine, o kome se ništa nije znalo do danas.

U avionu iz Bosne i Hercegovine ATR 72 tog dana je bilo 38 putnika i četiri člana posade. Pri sletanju, avion je skrenuo sa piste i vozio na travi oko 350 metara pre nego je ponovo skrenuo na pistu.

Avion je u Kopenhagen je došao iz Sarajeva. U izveštaju nakon istrage ceo događaj je opisan kao "ozbiljan incident". Naime, za razliku od levog, desni motor aviona nije reagovao na smanjenje brzine prilikom sletanja te je zbog toga ATR završio na travi pored piste u Kopenhagenu.

Nakon 350 metara vožnje po travi, pilot je uspeo da vrati kontrolu nad avionom, pa se sve završilo na najbolji mogući način. O slučaju su obavešteni tamošnji vatrogasci i služba Hitne pomoći.

Istragom su utvrđena dva kvara na desnom motoru. Nakon popravke, avion se sigurno vratio u Sarajevo, navodi se u zvaničnom izveštaju Danskog odbora za istraživanje nesreća (AIB) koji je predstavljen juče.
Prema pisanju danskog portala Ekstra Bladet, pilot u ovom konkretnom slučaju nije ispoštovao propisane procedure.

U BH Erlajnzu kažu da je do nezgode došlo zbog neispravne reakcije elektronskog sistema za kontrolu motora na desnom krilu, a koja je dodatno pojačana prisustvom jakog bočnog vetra i pokrivenosti piste snegom 25 posto (debljine 2mm). "Sistem koji prilikom komande pilota nije reagovao pravovremeno je prouzrokovao neugodno sletanje. Svi putnici i članovi posade su bili potpuno sigurni i prošli su bez posledica.

Piloti BH Erlajnza su ispoštovali proceduru za ovakvu situaciju, koju su imali pod kontrolom. Posle inspekcije na samom aerodromu, obavljene od strane danske licencirane kompanije za održavanje aviona, isti sistem je reagovao na komande, te je dozvoljeno posadi da nastavi sa svojim operacijama", izjavio je "Klix.ba" Edin Hrapović iz kompanije BiH erlajnza.