PODGORICA - Crnogorsko nebo štitiće hrvatski borbeni avioni!
Dan kada će se to i ozvaničiti nije daleko, jer je Vlada Crne Gore utvrdila predlog sporazuma između vojnih ministarstava Podgorice, Zagreba, Sarajeva i Skoplja, za nadzor vazdušnog prostora. Tako će se četiri republike bivše SFRJ naći pod istim kockastim kišobranom, jer će, po sporazumu, Hrvati preuzeti vodeću ulogu u ovom projektu nazvanom „pametna odbrana“, uz delimičnu finansijsku podršku NATO.
Ogorčenje u Udruženju boraca ratova Crne Gore
Odluka o formiranju zajedničke protivvazdušne odbrane doneta je pre dve godine na sastanku ministara odbrane Jadranske povelje u Draču. Pretpostavke su da će brdo Vrsuta iznad Bara biti lokacija za postavljanje radara za sistem zajedničke vazdušne odbrane.
Priča o zaštiti vazdušnog prostora Crne Gore postala je aktuelna pošto je načelnik Generalštaba crnogorske vojske Dragan Samardžić izjavio da će se to pitanje rešiti u saradnji sa NATO. Reagovao je predsednik Udruženja boraca ratova Crne Gore od 1990. godine, profesor Radan Nikolić, ističući da je u pitanju providna manipulacija i propagiranje pristupanju Alijansi.
Do skora ratovali
Za nas je neshvatljivo da nam nebo čuva neko sa kim smo do juče ratovali! Crna Gora nije rešila pitanje granice sa Hrvatskom, ali ni ratne zločine koje su njihove paravojne formacije počinile nad crnogorskim vojnicima i građanima - kaže Nikolić.
- Vojska Crne Gore ima četiri ispravna borbena aviona tipa „supergaleb G4“, kojima može samostalno da kontroliše svoje nebo. Niko ne kaže koliko će Crnu Goru koštati da hrvatski borbeni avioni to čine umesto naših domaćih. Vojna zaštita tuđeg neba je veoma unosan posao, a ovu priču koja se sada ostvaruje nagovestio je još 2009. godine bivši predsednik Hrvatske Stjepan Mesić! Prema proceni NATO stručnjaka, vojnu kontrolu neba, uz odgovarajuću podršku sa zemlje, može da obavlja četiri-pet borbenih aviona - kaže za Novosti Radan Nikolić.
- Upućujemo odgovorne u Crnoj Gori da pitaju kolege u Sloveniji, čije nebo je prethodnih godina štitilo ratno vazduhoplovstvo Italije, kakvo je njihovo iskustvo u vezi sa tim. Prema podacima do kojih smo došli, ono je bilo gorko i skupo. Godišnje ih je koštalo između 20 i 40 miliona evra! Čemu onda članstvo u NATO, ako se njime, u političkom smislu, gubi suverenitet ne samo nad vojskom nego i nad teritorijom? A sve to mnogo košta.