Neprihvatljivo je da policajac bude i vozač, upravo zbog te pogubne prakse poginuo je Damir Grubač, kaže Nenad Ljubišić iz sindikata

NOVI SAD / SUBOTICA - Iako svaka policijska uprava u Srbiji ima profesionalne vozače, oni se retko angažuju prilikom sprovođenja pritvorenika ili zatvorenika, pa se redovno dešava da policajci, kojima to nije u opisu dužnosti, upravljaju policijskim vozilima, tvrdi Nenad Ljubišić, predsednik Strukovnog udruženja policije „Dr Rudolf Arčibald Rajs“.

Upravo zbog te pogubne prakse, objašnjava Ljubišić, poginuo je policajac Damir Grubač (34) iz Sombora, koji je, iako je bio u trećoj smeni, upućen na put dugačak više od 500 kilometara u jednom pravcu. Naš sagovornik objašnjava da je Grubačevo radno vreme bilo od 23 do sedam sati, a da je oko 1.30 upućen na put s kojeg je trebalo da se vrati tek oko 20 časova.

- Neprihvatljivo je da policijski službenik, kome to nije u opisu radnih zadataka i koji dođe na posao da obavlja redovnu aktivnost, bude upućen na put, van svoje matične policijske uprave, nekada i po više stotina kilometara. Za vožnju na tako udaljene destinacije neophodno je biti psihički i fizički odmoran - objašnjava Ljubišić.

I voze i obezbeđuju

On se pita čemu služe vozači u policijskim upravama.

- Nikakav problem ne bi bio da vozi vozač čiji je to posao, a da kao pratnja ide policajac. Nažalost, u praksi se dešava da policajci i voze maricu i obezbeđuju vožnju. Ovog puta je takva praksa dovela do tragedije, a starešina koji je dao nalog Grubaču i njegovim kolegama znao je da šalje policajce na dugačak put i da se neće vratiti u okviru svog radnog vremena. Pitanje je da li je Grubač bio sposoban i odmoran da vozi. Ne samo on nego i njegove kolege koje su bile s njim - ističe Ljubišić.

Ceo dan bez odmora

Predsednik sindikata upozorava i da bi se Grubač i kolege, čak i da su stigli do Novog Pazara, tamo zadržali svega oko sat zbog sređivanja papirologije i odmah bi krenuli nazad u Suboticu.

- To znači da bi oni nastavili da voze bez ikakvog odmora, umorni i po najvećem suncu. Sve je to znao njihov šef koji ih je poslao na taj put. Zato ponovo ponavljam, neophodno je da ministar i direktor policije pod hitno donesu akt ili instrukciju i da tako regulišu sprovođenje lica. Ne sme vozač da služi samo kad treba da se vozi autobus ili kombi na neke sportske igre - zaključio je naš sagovornik.

Na groblju u Kljajićevu
SAHRANJEN GRUBAČ

Damir Grubač (34), koji je 5. jula poginuo dok je maricom prevozio zatvorenika u Novi Pazar, sahranjen je juče u 16 sati na groblju u Kljajićevu. Na putu do večne kuće u koloni tuge ispratili su ga mnogobrojni prijatelji, s članovima porodice na čelu. Damir je za sobom ostavio suprugu Milicu (32), desetomesečnu ćerkicu i roditelje oca Krstana i majku Anđu, koji su pre 15 godina na današnji dana takođe u saobraćajnom udesu izgubili sina.
(J. R.)