„Cesna“, u kojoj su bili instruktor Dragan Živković (57) i učenik Gordon Stopar (46), srušila se neposredno po poletanju

ZRENJANIN - U stravičnom padu aviona „cesna“ kod sportskog aerodroma Ečka poginuli su pilot Dragan Živković (57) i učenik letenja Gordon Stopar (46).

Živković je bio penzionisani vojni pilot, a Stopar član tamburaškog orkestra Romansa, koji je učestvovao u snimanju popularne pesme „Naša stvar“ u reklami za „jelen“ pivo.

Nesreća se dogodila juče oko 12.30 časova, nedugo nakon što je avion sa Živkovićem i Stoparom poleteo. Inače, to je bio čas obuke u okviru škole „Pegaz“ iz Beograda.


Nekoliko puta uzletali

- Uzrok nesreće još se ispituje. Prema nekim informacijama, zadatak leta instruktoru i pilotu studentu bila je rutinska vežba otkaza jednog motora, a letelica se srušila upravo zbog prestanka rada jednog od motora. Prema drugoj verziji, do nesreće je došlo kada su instruktor i učenik uvežbavali školske krugove u zoni aerodroma, a prilikom drugog zaokreta došlo je do pada u kom su obojica poginula. U obe verzije nesreća se dogodila na maloj visini - navodi za Kurir izvor iz istrage.

Kako saznajemo, Živković i Stopar su u toku jučerašnjeg dana nekoliko puta uzletali.
- Kad su poslednji put seli u avion i poleteli, napravili su jedan krug. Leteli su malom brzinom i na nisko. Nekih 200-300 metara nakon uzletanja letelica se odjednom srušila u njivu s visine od oko 100 metara. Pala je na krilo, a potom se zapalila - kaže izvor Kurira iz istrage.

Na mesto nesreće ubrzo su stigle vatrogasne i ekipe Hitne pomoći.
- Avion je već bio potpuno izgoreo! Vatrogasci i lekari su zatekli jeziv prizor. Tela dvojice pilota bila su ugljenisana. Vatrogasci su protivpožarnim aparatima ugasili manji požar. Dim se širio na sve strane - kaže naš sagovornik.

U mađarskom registru

Predsednik Komisije za utvrđivanje ozbiljnih udesa u civilnom vazduhoplovstvu Zoran Petrović izjavio je da je sportski avion bio na trenažnom letenju. On je istakao da je reč o ozbiljnom udesu u civilnom vazduhoplovstvu i da je avion „cesna“ bio u mađarskom registru civilnog vazduhoplovstva.

Poslednji nastup Gordona Stopara
PREKSINOĆ SVIRALI ZAJEDNO

Gordon Stopar svirao je kontru u novosadskom orkestru Romansa. Kurir je juče uspeo da stupi u kontakt sa Stoparovim kolegama iz orkestra.
- Potreseni smo, upravo smo saznali šta se dogodilo.
Razumite nas, ne možemo više da pričamo - rekao nam je Danilo Ninković. Njegov kolega Nikola Miletić kaže da su preksinoć svirali zajedno.
- Kad god smo svirali, stajao je pored mene. Ne znam kako ću sada da sviram - kroz suze je rekao Miletić.

Ogromno iskustvo
RADIO KAO PROBNI PILOT

Živkovićevi prijatelji kažu da je on bio jedan od najiskusnijih pilota.
- Žile je radio kao probni pilot u Vojsci Srbije. Bio je u penziji. Ranije je radio u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo. Oženjen je i ima sina i ćerku - ispričao je prijatelj.

avion-ecka.jpg
Nemanja Pančić 

Postoji 23 godine
ŠKOLA „PEGAZ“ PRIZNATA U SVETU

„Pegaz pajlot akademi“ osnovan je 1992. godine. Kako se navodi na njihovom sajtu, ljudi koji rukovode školom poseduju bogatstvo znanja, ne samo o obuci pilota već i o svim drugim aspektima vazduhoplovstva i avijacije.

petar-vojinovic.jpg
Media Centar 

zrok pada
PRVA VERZIJA

- avion „cesna“ sa pilotom i učenikom poleteo sa aerodroma Ečka

- zadatak leta bila je rutinska vežba otkaza jednog motora, tj. poletanje sa oba motora u radu od kojih je jedan na malom gasu

- avion se srušio posle manevra na maloj visini, jedan motor je zaista otkazao

DRUGA VERZIJA

- pilot i njegov učenik krenuli na trenažni let

- zadatak leta bio je da polaznik vežba školske krugove

- avion se srušio prilikom manevra na maloj visini


Petar Vojinović,
PORTAL TANGO SIKS INSTRUKTOR BIO ISKUSAN

Petar Vojinović, urednik portala Tango siks, kaže za Kurir da je obukom rukovodio iskusni pilot-instruktor.
- Dragan Živković je leteo i u civilstvu i u Vojsci Srbije, i poznat je kao savestan profesionalac. Škola letenja čiji je avion izgubljen jedna je od poznatijih u Srbiji, rade na sportskom aerodromu Lisičji jarak, koji je trenutno van upotrebe, pa se obuka obavljala na aerodromu Ečka. Većina udesa, kada govorimo o oblasti opšte avijacije i rekreativnog letenja, uzrokovana je ljudskim faktorom - rekao je Vojinović.