PILOTOVA SUPRUGA: U radnji sam saznala da mi je muž poginuo kod Ečke!
Ovako je juče za Kurir započela ispovest Svetlana Živković, supruga pilota Dragana Živkovića (57), koji je u subotu poginuo u padu aviona na sportskom aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina. U „cesni“ je sa Živkovićem, koji je radio kao instruktor u školi letenja „Pegaz“, nastradao i Gordon Stopar (46), član tamburaškog orkestra Romansa iz Novog Sada.
Bila na poslu
- Bila sam na poslu kad mi je koleginica javila da se dogodila nesreća na aerodromu u Ečkoj. Otišla sam do prodavnice i tad sam, čitajući vesti na telefonu, pročitala inicijale nastradalih u padu aviona. Odmah sam posumnjala da je to moj suprug. Pozvala sam ga, ali je bio nedostupan. Tad sam shvatila da je moj Dragan definitivno poginuo. To je bilo oko pola pet po-podne, a nesreća se dogodila oko jedan - priča Svetlana kroz suze.
Nesrećna žena odmah je otišla kući, gde ju je čekao sin Nenad, koji do tog trenutka nije znao da mu je otac poginuo.
- Tada su već Draganove kolege počele da dolaze kod nas da nam izjave saučešće. Svi su za njegovu smrt znali pre nas, pre njegove porodice - kaže potresena žena.
Ona navodi da je Dragan bio iskusan pilot i da ne zna kako se i zbog čega avion srušio.
Obišao ceo svet
- Moj muž je obišao ceo svet, radio je u Bugarskoj, Dubaiju, Maleziji... Leteo je za različite kompanije i držao časove pilotima. Tog dana kad se dogodila nesreća Dragan i Gordon su već jednom leteli. Nakon Stopara, s njim je trebalo da leti i ćerka vlasnika škole letenja „Pegaz“ - navodi uplakana Svetlana.
Inače, porodica Živković je tokom rata izbegla iz Hrvatske. Po dolasku dobili su privremeni smeštaj na obodu Surčina, gde i danas žive. Ispred praga kuće juče je celog dana cvileo pas lutalica, kog je nastradali Živković obožavao.
TUGA Tamburaš orkestra Romansa Gordon Stopar sahranjen u Sremskim Karlovcima
ŽIVEO JE DA BI LETEO, SAMO JE O TOME PRIČAO
Tamburaš Gordon Stopar (46) sahranjen je juče na groblju u Sremskim Karlovcima, a na večni počinak ispratile su ga kolege iz tamburaških orkestara. Kako smo saznali od njegovih prijatelja, bio je na korak od dobijanja licence za pilota na komercijalnim letovima. Njegove kolege iz orkestra Romansa kažu da je Gordon zbog toga bio presrećan i da je samo o tome pričao.
- Avioni i pilotiranje bili su mu najveća strast u životu. Maštao je o tome još od srednjoškolskih dana, kad nije uspeo da upiše školu za pilote. On je završio dve srednje škole uporedo, saobraćajnu i muzičku, ali mu je ostala najveća želja da pilotira. Poslednje tri godine aktivno se time bavio, imao je već licencu za manje avione - kaže Gordonov kolega Tibor Sabo.
On ističe da su svi bili šokirani kad se dogodila nesreća.
- Naše kolege su letele s njim, vodili su čak i decu. Toliko smo mu verovali. Živković koji je nastradao s njim takođe je bio ozbiljan čovek. Gordon sigurno nije umoran leteo. Svirali smo prethodne noći i završili ranije. On je otkazivao svirke i dovodio zamenu kad je znao da ujutru rano leti - kaže Sabo. Iza Stopara ostali su supruga i dvoje dece.
Istraga o padu
REZULTATI ZA TRI DANA
Nebojša Petrović iz Centra za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda kaže za Kurir da će preliminarni rezultati o uzrocima pada „cesne“ u Ečkoj biti za dva-tri dana.
- Izlazio sam na uviđaj kojem je prisustvovao i tužilac. Mi se, međutim, ne bavimo odgovornošću i krivicom, već otkrivanjem uzroka pada aviona kako bi se sprečili slični slučajevi - rekao je Petrović.
Činjenice
KAKO SE SRUŠILA „CESNA“
- Stopar bio na času, obučavao ga Živković
- nakon poletanja preleteli su preko piste i napravili zaokret
- avion leteo nisko, malom brzinom
- „cesna“ pala s visine od 50 do 100 metara
- letelica se zapalila, a tela ugljenisana
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!