GENERAL DIKOVIĆ: Formiraće se komisija u vezi sa padom helikoptera
BEOGRAD - Načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković izjavio je danas da će vojska formirati komisiju koja treba da utvrdi uzroke pada helikoptera u kome je poginulo sedam osoba, kao i eventualnu odgovornost za tu nesreću.
"Letelicu smo pronašli tokom noći, što je bilo veoma teško. Istražni organi su uradili početni deo posla, i nastaviće sa istragom u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima", kazao je Diković na vanrednoj konferenciji za štampu Ministarstva odbrane u Beogradu.
Diković je rekao da će nakon toga nadležni organi utvrditi da li je bilo propusta i da li ima osnova da se utvrdi i nečija odgovornost. Prema njegovim rečima, i on sam i njegovi saradnici osećaju odgovornost za to što se dogodilo. Diković je ocenio da je nesreća, u kojoj je stradalo sedam osaba, "velika tragedija za porodice stradalih i Vojsku Srbije".
"Do sada su iz požara, snežnih mećava i poplava ovi heroji spasili hiljade života, ali život jedne bebe nisu uspeli da spasu", rekao je Diković.
Komandant 204. vazduhoplovne brigade VS, brigadni general Predrag Bandić, izjavio je da je letelica koja je poslata na zadatak bila u potpunosti ispravna i da je raspolagala sa svim potrebnim uređajima za letenje u složenim meteorološkim uslovima noću. Bandić je rekao da je, pre poletanja, detaljno analizirana meteorološka situacija i da se on sam uverio u spremnost posade da obavi taj zadatak, nakon čega je izdao naređenje za poletanje.
On je dodao da je let do Raške bio normalan, kao i povratak do Mladenovca, ali da je onda došlo do naglog pogoršanja meteoroloških uslova, pa je odlučeno da se sleti na aerodrom "Nikola Tesla" u Surčinu.
Posada je, uz pomoć navođenja sa zemlje, u dva navrata pokušala da sleti, ali u tome nije uspela, a petnaestak minuta kasnije izgubljen je i kontakt s helikopterom.
Komandant Ratnog vazduhoplovstva, general major Ranko Živak, rekao je da je u poslednjih 10 godina učinjeno dosta da se poboljša bezbednost letenja i da je helikopter Mi-8/17 bio u samom vrhu po bezbednosti u Vojsci Srbije.
On je podsetio da se poslednji udes helikoptera tog tipa dogodio 1996. godine, a da su se otkazivanja tehnike na tom tipu letelice dešavala u proseku na 290 sati leta, što je izuzetno dobar rezultat.
Komandant 890. mešovite helikopterske eskadrile, potpukovnik Miroslav Zečević, rekao je da je poginuli major Omer Mehić imao oko 4.000 sati leta na transportnim helikopterima a da je njegov kolega kapetan Milovan Đukarić bio pilot četvrte kategorije osposobljenosti, kao i da je helikopter Mi-17 bio potpuno ispravan.
Konferencija u Domu Vojske Srbije je počela minutom ćutanja kojim je odata počast stradalima u padu helikoptera Vojske Srbije u blizini aerodroma "Nikola Tesla".
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore