Što se tiče žalbe preduzeća "ŽŽeleznice Srbije", ona je odbacena kao nedozvoljena, naveo je Apelacioni sud

BEOGRAD - Apelacioni sud u Beogradu ukinuo je presudu kojom je nekadašnji direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić bio osuđen na pet godina zatvora zbog optužbi da je sa saradnicima oštetio to javno preduzeće i naložio da se suđenje ponovi.

Suđenje će pred Specijalnim sudom u Beogradu biti ponovljeno i bivšem pomoćniku direktora za vuču i vozna sredstva ŽTP "Beograd" Zoranu Milićeviću i zastupniku preduzeća "Korel" iz Londona i odgovorno lice u privatnom preduzeću "Sibeks" Miloradu Čelebiću, koji su ukinutom presudom bili osuđeni na po četiri godine zatvora.

Suđenje se ponavlja i prema bivšem pomoćniku direktora sektora za vuču i tehničku dokumentaciju u "Železnicama Srbije" Dragoslavu Pejčiću koji je bio oslobođen optužbi ukinutom presudom.

U odluci Apelacionog suda, koja je objavljena na sajtu, navodi se da prvostepena presuda sadrži bitne povrede odredaba krivičnog postupka, jer je izreka presude "nerazumljiva, protivrečna sama sebi i razlozima presude, pri čemu su u obrazloženju prvostepene presude izostali razlozi o odlučnim činjenicama, a razlozi koji su dati su nejasni i u znatnoj meri protivrečni".

Što se tiče žalbe preduzeća "ŽŽeleznice Srbije", ona je odbacena kao nedozvoljena, naveo je Apelacioni sud. U obrazloženju je ukazao da je Zakonikom o krivicnom postupku propisano da oštećeni ima pravo da podnese žžalbu samo protiv odluke o troškovima krivicnog postupka i dosudenom imovinskopravnom zahtevu, dok su Železnice podnele žalbu na presudu u pogledu odluke o oduzimanju imovinske koristi.

Šarančić i ostali se terete da su u saizvršilaštvu, izvršili produžženo krivično dela zloupotreba služžbenog položžaja, a Milorad Čelebić to delo izvršio u podstrekavanju.

Šarančić i ostali su optuženi što su, kako se sumnja, ugovorili nabavku šest dizel električnih lokomotiva od Slovenačkih železnica i 10 dizel motornih vozila od švedske kompanije "Šveden reil", a tužialštvo smatra da je taj posao mogao da se obavi u Srbiji. Tako su prema optužnici naneli štetu za “Železnice Srbije” u iznosu od oko 900.000 evra.

Tužilaštvo za organizovani kriminal koje zastupa optužnicu smatra da su lokomotive iz Slovenije kupljene su po znatno višoj ceni preko preduzeća posrednika, a ne direktno od slovenačkog ponuđača, a isti je slučaj i sa švedskim lokomotivama.

Sumnja se da su ostvarili imovinsku korist nezakonitim sprovođenjem postupka javne nabavke lokomotiva i elektromotornih vozila i uvođenjem u posao posredničkih firmi, među kojima se pojavljuju i strana pravna lica. Kupovinom iz druge ili treće ruke cena lokomotiva i vozova uvećana je znatno od ponuđene cene direktnog ponuđača.

Bivšši direktor "ŽŽeleznica Srbije" proveo je u pritvoru Okružnog zatvora u Beogradu više od 13 meseci, nakon čega je puššten da se brani sa slobode uz jemstvo.

On je uhapššen 2. juna 2010, a u januaru 2011. je njemu i njegovim saradnicima počelo suđenje. Šarančić je tokom izlaganja odbrane za svoje hapššenje optužžio Demokratsku stranku, navodeći da je proces protiv njega politički montiran i da je uhapšen posle sukoba sa funkcionerom DS i gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom.