NIŠ - Vozač lokomotive Zoran Tričković preminuo od infarkta nepunih godinu dana od identične smrti kolege Gorana Dinića

Zoran Tričković (48) iz Niša preminuo je u nedelju u istoj lokomotivi u kojoj je 31. jula prošle godine nasmrt pozlilo njegovom kolegi Goranu Diniću (51). Tričković je doživeo infarkt, od kojeg je preminuo u vozu, dok je Dinić takođe od posledica infarkta nekoliko sati kasnije umro u niškoj bolnici.

Dinićeva rodbina tvrdi da je Tričkovićeva smrt dokaz njihove tvrdnje da mašinovođe voze u neljudskim uslovima jer leti temperatura u lokomotivi dostiže 60 stepeni Celzijusa, a nema klimatizacije. Tričkovićev sin Nemanja kaže da njegov otac nije bolovao, te da ga je njegova smrt iznenadila.

Zatekli ga mrtvog

- Teča me je pozvao i kazao da imamo smrtni slučaj. Pomislio sam da je baka umrla, nisam ni sanjao da je tata. Bio je zdrav, imao je malo povišen pritisak, što je i normalno za njegove godine, ali lekove je uredno pio. Nije mi jasno šta se desilo - ispričao je za Kurir očajni sin.

Tričković je poslednja dva meseca radio u Zaječaru kao ispomoć zbog nedovoljnog broja mašinovođa. U nedelju je doterao voz do Železničke stanice u Popovcu kod Niša i trebalo je da se vrati nazad.

- Železničar koji je trebalo da mu da znak za polazak i dokumentaciju pozvao ga je. Pošto se tata nije odazvao, ušao je u lokomotivu i zatekao ga mrtvog - priča Nemanja.
zoran-trickovic-nis-masinovodja-smrt-u-lokomotivi.jpg
MM/Porodična Arhiva 

Vest da je Tričković preminuo šokirala je suprugu njegovog preminulog kolege, mašinovođe Gorana Dinića.

Preseo im rođendan

- Ta crna vest me je zatekla na rođendanu unuka. Preplakala sam čitavo slavlje. Oplakivala sam ga kao najrođenijeg jer znam da je umro iz istog razloga kao i moj muž. Mašinovođe se plaše da progovore u kakvim uslovima rade jer se plaše otkaza. Ja se više ničeg ne bojim jer sam sve izgubila. Smem javno da kažem da je „Železnica“ odgovorna za njihovu smrt - kaže ogorčena udovica i nastavlja:

- Neposredno pre smrti moj muž mi je rekao da je merio temperaturu u lokomotivi i da je u njoj bilo 60 stepeni. Kazao mi je da se jednim peškirom briše, a da mu drugi visi na prozoru i suši se kako bi imao čime neprestano da briše znoj. On je tri puta mesečno vozio tu prokletu lokomotivu. Nije ni čudo što je umro. Tražim javno da se njegovi rukovodioci tri puta mesečno provozaju njome kao njihovi radnici, pa da vidimo hoće li preživeti. Nisu umrli prirodnom smrću, živi su se skuvali - ističe Olivera Dinić.

Milica Milovanović

Železnice Srbije
VRUĆINA NIJE UZROK TRAGEDIJE

Nadležni iz „Železnica Srbije“ tvrde da Tričković i Dinić nisu vozili istu lokomotivu, nego lokomotivu iste serije (661), koja nije opremljena klima-uređajima niti ih je moguće naknadno ugraditi. Kao što navode, Tričković je obavio lekarske preglede, koji su potvrdili da je sposoban za rad. U odgovoru „Železnica Srbije“ se ističe da je on preminuo ujutro u 7.10, kad temperatura nije bila visoka, pre nego što je počeo da vozi.- Temperatura i pitanje klima-uređaja ne mogu biti od značaja za tragediju. Merenje temperature u upravljačnicama vrši ovlašćena zdravstvena ustanova. Podsećamo da zbog teških uslova rada mašinovođe imaju beneficirani radni staž - deo je odgovora „Železnica“.