Umesto uobičajenog benzina od 85 oktana, u letelicu, opterećenu do maksimuma, sipano gorivo od 95 oktana

BANJALUKA - Tuga!
Istraga o padu sportskog aviona u Trnu kod Banjaluke, u kojem je poginulo petoro mladih, i dalje je u toku, a ubrzo posle tragedije pojavile su se informacije da se motor „cesne“ zapalio zbog lošeg benzina.

- Stručna komisija trebalo bi da utvrdi da li je proizvođač avionskog motora, koji se zapalio ubrzo posle poletanja, dao saglasnost da se umesto uobičajenog benzina od 85 oktana koristi benzin od 95 oktana, koji se inače sipa u obične automobile. Avion jeste bio siguran, ali su na njemu urađene prepravke kako bi se iskoristio što više - rekao je iskusni padobranac Goran Todić i dodao da „cesna“ koristi motor od 230 konjskih snaga i da je s petočlanom posadom bila u granicama nosivosti!

U padobranskom klubu „Banjaluka“, čiji su poznati instruktori i pilot poginuli u nesreći, kažu da „cesna“ ima mogućnost da leti i na običan automobilski benzin, kao i na kerozin, ali da su češće koristili benzin jer je jeftiniji i lakše ga je nabaviti.

- Moguće je da je to jedan od uzroka kvara aviona - rekao je jedan od članova tog kluba.

U avionskoj nesreći u nedelju oko 13 sati poginuli su Nemanja Goronja (32) i Stefan Karanović (24), instruktori padobranstva, pilot Alen Crnalić (24), i tek obučeni padobranci Nikola Stević i Srđan Kosić.

(Z. N.)