ODRAŠE IH ITALIJANI DO GOLE KOŽE: Srpski turisti opljačkani u Rimu!
Autobus kojim su putovali turisti iz Srbije, među njima i Novosađani, opljačkan je prošle nedelje u Rimu.
Odmor na Siciliji, na koji su putnici krenuli 19. jula, završio se već dva dana kasnije u Rimu.
Oko 30 građana opljačkano je dok su obilazili prestonicu Italije. Turisti su ostali bez kofera, novca, odeće, dokumenata, a ostalo im je samo ono što su poneli u obilazak grada.
Novosađanka Elena Oplakan našla se među opljačkanima. Po njenim rečima, autobus je bio ostavljen na parkingu bez nadzora.
Ona kaže da nije ni slutila da će se njeno putovanje iz snova pretvoriti u košmar na javi. Uz to, ona tvrdi i da su se vodič i vozač ponašali neprofesionalno, piše 021.
"Vodič je smatrao da bi trebalo da nastavimo put bez obzira na to što je većina ostala bez novca, kofera i dokumenata. Bili smo u šoku, zaista, ostali bez ičega u stranoj zemlji. Nekorektno su se ponašali prema nama, a tek na insistiranje putnika, vodič nas je odveo do Ambasade Srbije gde nam je ukazana sva pomoć. Zahvaljujući njihovom insistiranju organizator je platio dodatno noćenje u Rimu i organizovao put nazad, dok je tek nekoliko turista, čije su stvari sačuvane, nastavilo put. Ja sam isplatila ceo aranžman koji nisam iskoristila i smatram da bi novac trebalo da mi bude nadoknađen, kao i za kofer koji je ukraden zbog nemarnosti vozača", navodi sagovornica.
O ovom incidentu upoznati su i u Ministarstvu spoljnih poslova Srbije. Kako kažu iz Ambasade Srbije u Rimu će nastaviti kontakt sa nadležnim organima Italije radi pribavljanja informacije o počiniocima krađe.
"Putnicima koji su ostali bez pasoša, izdati su putni listovi, a predstavnik Ambasade je sa vodičem prijavio krađu u policijskoj stanici. Prilikom prijave krađe, policija je predstavniku Ambasade prenela da će prijava biti prosleđena tužilaštvu i Komesarijatu. Ambasada Srbije u Rimu odmah je kontaktirala vlasnika agencije, kako bi se uverila da će agencija obezbediti putnike u novonastaloj situaciji. Putnicima je omogućen kontakt sa porodicama i pružena druga potrebna pomoć", navode u Ministarstvu.
U turističkoj agenciji kažu za 021.rs da su njihovi zaposleni nastavili putovanje sa delom putnika kako bi postupili po zakonu.
"U pitanju je nesrećan slučaj. Autobus je bio parkiran na propisanom mestu, pritom se nalazio i nedaleko od policijske stanice. Pošto je deo putnika želeo da se put ka Siciliji nastavi, mi smo bili u dužnosti da im to obezbedimo, a isto tako smo bili u dužnosti da turistima koji su želeli da ostanu u Rimu i da se vrate u Srbiju to obezbedimo, što smo i učinili. I dalje ćemo, kao i do sada, postupati u okvirima zakona, pa tako i sa nadoknadom štete koju su naši klijenti pretrpeli. Sve će biti urađeno u zakonskom roku. Ovo je zaista bila neprijatna situacija koja se, nažalost, događa", navode u turističkoj agenciji.
U međuvremenu, pojedini putnici su već angažovali advokate i podneli žalbe agenciji, te očekuju da im ukradeno bude nadoknađeno.
U sektoru Turističke inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da do sada nisu primili nijednu prijavu koja se odnosi na događaje iz Rima, zbog čega nije pokrenut inspekcijski nadzor organizatora putovanja.
U inspekciji navode da su Zakonom o turizmu propisana prava i obaveze turističkih agencija i putnika, kao i to da turistička agencija organizator putovanja odgovara putniku za ispunjenje ugovorenih obaveza iz Opštih uslova putovanja i Programa putovanja.
"Opšti uslovi putovanja svih turističkih agencija sadrže između ostalog i odredbe koje se odnose na obaveze putnika u pogledu čuvanja dokumenata i ličnih stvari u prevozu. Tako je i u opštim uslovima putovanja turističke agencije utvrđeno da je putnik dužan voditi brigu o svojim stvarima unetim u prevozno sredstvo i unetim u smeštajni objekat. Takođe je utvrđeno da putnik lična dokumenta, stvari i vrednosti ne ostavlja u parkiranom prevoznom sredstvu, jer organizator ne odgovara za njihov nestanak. Preporučuje se da se dokumenta, zlato, vredne stvari, tehnički instrumenti i medikamenti nose isključivo u ručnom prtljagu", navode u Turističkog inspekciji.
Dodaju još i da putnici koji smatraju da su oštećeni mogu da podnesu reklamaciju organizatoru putovanja, a ukoliko ne budu zadovoljni rešenjem koje ponudi agencija mogu se obratiti i turističkoj inspekciji. Međutim, spor o eventualnoj nadoknadi materijalne i nematerijalne štete ne rešava inspekcijski nadzor, nego sud.
(Kurir.rs/021, Zoran Strika, Foto: AP)
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA