Srđan Džoganović (39) preminuo je tri minuta nakon što je prvi put sam poleteo motornim zmajem

Srđan Džoganović (39) iz sela Bajše kod Bačke Topole poginuo je juče oko 6.45 prilikom svog prvog samostalnog leta na motornom zmaju.


Nesreća se desila nekoliko stotina metara od aerodroma Bikovo kod Subotice, odakle je Džohanović poleteo.


- Srđan je učio letenje na motornom zmaju, imao je obuku na Bikovu. Praktično je bio odrasli učenik, kojem je ovo bio prvi samostalni let. Svi su ostali u šoku kada se odmah nakon poletanja, motorni zmaj srušio već posle tri minuta - kaže naš izvor i dodaje da je Srđan imao svega 20 sati letenja iza sebe.

1401-hro-subotica-3.jpg
N.H. 


Iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva rade na istrazi i juče je tokom prepodneva obavljan uviđaj na mestu pada zmaja, a istraga će pokazati šta je uzrok pogibije mladog čoveka.

1401-hro-subotica-4.jpg
N.H. 


U aero-klubu, u čijem je vlasništvu letilica, kažu da je ona bila ispravna.


- Prvi let pre samostalnog imao je sa instruktorom, pa se može pretpostaviti da je sa letelicom sve bilo u redu. Imao je oko 20 sati obuke, a tokom ovog prvog samostalnog leta trebalo je samo da napravi školski krug i da se spusti. Kada je zaokrenuo, on je nastavio da kruži, a posle trećeg kruga zmaj se srušio - kaže sagovornik Kurira.

20 sati letačke obuke imao je Srđan
3 minuta posle poletanja Džoganovićeva letilica se srušila.


Porodica nastradalog Džoganovića, majka i brat, još ne mogu da veruju da je on poginuo.


- Ovo mu je bio prvi i, nažalost, poslednji let. Sumnja se da je neiskustvo dovelo do tragedije, ali ipak treba sačekati kraj istrage - rekao je poznanik.

N. H.



Centar nije bio registrovan
Vodiće se proširena istraga
Aerodrom Bikovo se nalazi jugoistočno od Subotice, na šestom kilometru, i ranijih godina je bilo planova da se on rekonstruiše za manje letilice koje bi prevozile putnike u regionu ili na kraćim relacijama. Ti planovi, međutim, nisu realizovani zbog nedostatka novca. Sada se aerodrom Bikovo koristi za sportske, školske i trenažne letove jedrilica i helikoptera i skokove padobranaca. Na aerodromu je bilo više motornih zmajeva, ali nezvanično se tvrdi da centar za obuku lakih i ultralakih letilica nije bio registrovan, što će dovesti do proširene ili odvojene istrage i provere da li je bilo propusta u organizaciji obuke letenja za motorne zmajeve, jer kako tvrde znalci obuke za letenje, bez registrovanih letilica nema ni sigurnog leta.


(Kurir.rs/N. H./Foto: N.H.)