KIKINDA - Meštani Bašaida godina ukazuju da se najcrnja saobraćajna tačka u ovom delu Banata nalazi upravo u njihovom selu. To je raskrsnici na izlazu iz Bašaida prema Melencima, na kojoj se magistralni put između Kikinde i Zrenjanina ukršta sa putem za Novi Bečej i Tordu.

Baš na ovom mestu, maja 2016. godine, poginule su Cvetana Adamov (28) i Dragica Felbab (30), medicinske sestre iz Zrenjanina. Na njihov automobil je, sa sporednog puta, džipom naleteo vozač iz Beograda. Umesto da stane na raskrsnici, džip je produžio i direktno udario u automobil u kom su bile medicinske sestre koje su išle na posao u kikindsku bolnicu.

raskrsnica-smrti-u-basaidu-foto-s.u.-1.jpg
Kurir/S.U. 

Meštani su upozoravali nadležene da se već desetak saobraćajnih nesreća dogodilo baš na ovoj raskrsnici i zahtevali izgradnju kružnog toka. Da su bili u pravu kad su govorili da najcrnja saobraćajna tačka vapi za kružnim tokom, saglasili su se stručnjaci Centra za motorna vozila AMSS.

Oni su izradili Strategija bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Kikinde.

"Bašaid je najrizičnije naseljeno mesto, naročito u zonama raskrsnica državnih puteva koji prolaze kroz ovo selo. Jedna od najkritičnih lokacija upravo je ova raskrsnica. Kružni tok može da bude jedno od rešenja", naveo je Dragoslav Kukić, direktor Istraživačkog razvojnog centra AMSS.

dragoslav-kukic-foto-s.u..jpg
Kurir/S.U. 

Kako saznajemo, nadležni su već uzeli u razmatranje trajno otklanje najcrnje saobraćajne tačke u okolini Kikinde. Oni kažu da je i centralna seoska ulica u Bašaidu veoma ugrožena, jer tu svakodnevno saobraća veliki broj kamiona.

"U ovom ali i u drugim selima, pa i Kikindi, posebno su ugroženi mladi od 15 do 30 godina, ali i stariji od 65 godina. Biciklisti i pešaci spadaju u najugroženiju kategoriju učesnika u saobraćaju", kaže Milivoj Linjački, zamenik predsednika Saveta za bezbednost saobraćaja grada Kikinde.

milivoj-linjacki-foto-s.u..jpg
Kurir/S.U. 

"Veliki brat" loviće bezobzirne vozače

Četiri najfrekventnije gradske saobraćajnice pokrivene su video nadzorom.

"Video nadzor biće instaliran na još nekim raskrsnicama. Uočili smo da na ovim mestima nesavesni vozači najčešće prolaze kroz crveno svetlo i prekoračuju dozvoljenu brzinu", saopštio je Linjački i dodao da postavljene kamere još ne rade, ali da će uskoro biti uključene.

(Kurir.rs/S.U.)