- Krivac i dalje pere autobuse, prima platu čovek. Šta bre ovi hoće da dokažu, da je voz trebao da stane da bi autobus proš'o. Svi su tu bili ćoravi, i jedan i drugi vozač. Deca nam poginula, a oni pričaju o korovu pored pruge - bili su glasni komentari rodbine i najbližih poginulih žrtava u velikoj tragediji koja se
dogodila 21. decembra kada je oko 7.45 sati voz na pružnom prelazu Donje Međurovo prepolovio autobus "Niš ekspresa", a na ročištu u niškoj Palati pravde pred Višim sudom.

U toj nezapamćenoj tragediji poginulo je osmoro ljudi, a od toga troje dece.
Publika koja je pretežno bila u crnini u sudnici zahtevala je da se saslušaju odgovorni direktori "Infrastruktura železnice" i "Srbija voza".

To je predsednik sudskog veća odbio, da se ne bi, kako je rekao, u sudnici pravio medijski spektakl. Sudija je rekao da izlaganja direktora mogu biti uzeta
naknadno.


Na današnjem suđenju 11. jula, rodbina i najbliži su bili malo iziritirani jer su advokatska pitanja zalazila u teoretisanje, a svedočio je saobraćajni veštak Dragan Marković.

Vozač "autobusa smrti" Milan Zdravković je bio u sudnici, ali nije naknadno svedočio već je pozvan na nalog sudije.

imag208920181221102057915.jpg
M.S. 

Bratislav Stojanović, advokat četrnaestoro unesrećenih koji su izgubili svoje najmilije ili su povređeni, žele da vide i čuju svedočenje nadležnih direktora iz železnice.


- Još od početka ovog procesa, moji opunomoćenici, njih 14, tražimo da nam direktori iz železnice kažu da li su pre nesreće vršili nekakav inspekcijski nadzor, da li je nešto preduzeto da se te nepravilnosti otklone, kakvi su propusti bili i najvažnije, po čijem nalogu je posle dva dana od tragedije krenuto da se radi i postavljaju rampe, iako dokazni postupak još nije završen.

Očigledno da železnice žele nešto da sakriju - rekao je advokat Stojanović.


Na ranijem parničenju pregledan je snimak iz autobusa tog kobnog jutra gde je i saobraćajni veštak rekao da vozač Milan Zdravković nije pogledao levo i desno na pružnom prelazu kao da nije stao na znak "Stop".

Dragan Marković, saobraćajni veštak je rekao da ne može precizno da se izrazi o odgovornosti železnice jer su mu umesto traženih skica sa lica mesta i pitanja, poslali skice iz priručnika!?


- Mašinovođa je od stanice do prelaza imao 600 metara, išao je brzinom od 68 kilometara na čas, a prvi put je aktivirao sirenu sa 17 metara od autobusa. O odgovornosti železnice ću moći da se izjasnim kada dobijem odgovore od njih, a to je projekat trougla preglednosti gde bi mogla da se precizira vidljivost -
rekao je Marković.

U ovoj tragediji na licu mesta poginuli Aleksa Dimitrijević(15) iz Novog Sela, Danijela Stanković (48) iz Čokota i Bogomir Lazić (75).

Tog dana u bolnici na operacionom stolu su izdahnule Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16). Kasnije je preminula Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova, a 2. januara u bolnici je preminuo i Vlastimir Đorđević (65). Lena Ilić(16) čiji otac danas nije mogao da se odazove sudu zbog eventualne uznemirenosti, preminula je maja meseca.


Suđenje je zakazano za 3. septembar ove godine kada bi železnice trebale da dostave tražena dokumenta i podatke

(Kurir.rs/M.S.)