TRAGEDIJA KOJA JE 3 NIŠKA SELA ZAVILA U CRNO: Nesreća mogla biti izbegnuta da je mašinovođa ranije počeo da trubi?
Suđenje Milanu Zdravkoviću (33), vozaču autobusa "Niš ekspresa" koji nije stao na znak "stop" nakon čega je naleteo voz i usmrtio osam osoba, završeno je u utorak, tako da se 3. marta očekuje završna reč advokata, a zatim i presuda u Višem sudu u Nišu.
Stravična saobraćajna tragedija dogodila se na pružnom prelazu u selu Donje Međurovo, 21. decembra 2018. godine oko 7.25 sati ujutru kada je voz na relaciji Niš - Kuršumlija sa mašinovođom Vladicom R. naleteo na takozvani "đački autobus" i od osmoro, usmrtio i troje dece, a 30 osoba je teže i lakše povređeno.
Tog dana su u crno zavijena sela Čokot, Novo Selo i Donje Međurovo, odakle su poginuli iz autobusa.
Roditelji i najmiliji žrtava su ranije tokom suđenja, nezvanično okrivili oba vozača jer jedan nije stao na znak "stop", a mašinovođa je tek na 17 metara, kako je veštak potvrdio, počeo da trubi, nakon čega je voz prepolovio autobus.
Na sledećoj raspravi očekuje se "okršaj" advokata koji će braniti svoje klijente.
- Smatram da je kroz izvedene dokaze na glavnom pretresu pred sudom potvrđeno da za tragediju nije kriv samo optuženi vozač autobusa Milan Zdravković već da postoji i objektivna odgovornost motorovođe i "Infrastruktura železnice" jer prelaz nije bio adekvatno obeležen. Motorovođa u ovom slučaju nije ispunio svoje obaveze utvrđene pravilima saobraćaja, a železnica nije obezbedila kvalitet putnog prelaza semaforom. Ne sporimo da se vozač autobusa nije zaustavio na znak "stop" ali je takođe i motorovođa morao da se zaustavi. Da je kvalitet prelaza bio propisan, bez rupa, autobus bi prešao pre udara voza - rekao je advokat Predrag Tomić, branilac okrivljenog vozača Zdravkovića.
Advokat oštećenih, Bratislav Stojanović veruje pak u maksimalnu krivicu vozača autobusa ali prepoznaje i ostale okolnosti.
- Radom tužilaštva dokazana je maksimalna krivica vozača autobusa koji nije zaustavio vozilo na znak "stop". Ovakva tragedija je velika pouka da nam se ovakve stvari više ne događaju - rekao je advokat Stojanović.
Prema oceni advokata Stojanovića, nije isključena i krivica motorovođe koji je nije blagovremeno trubio i kočio da voz ne naleti na autobus.
U udesu na pelazu poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković(48) iz Čokota dok su potom u Kliničkom centru u Nišu povredama podlegli Nataša Janković (42) i Mirjana Kocić (16) takođe iz Čokota, Tatjana Stamenković (78) i Vlastimir Djordjević (65) iz Donjeg Međurova.
Poslednja žrtva ove tragedije je Lena Ilić (16) iz Čokota koja je od zadobijenih povreda preminula 17. maja prošle godine.
(Kurir.rs, M.S./ FOTO: M.S.)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore