Ekipa Kurira provela je smenu s beogradskom saobraćajnom policijom, a naši sagovornici otkrivaju da u prestonici ne prođe dan bez udesa

U maju i prvoj polovini juna u Srbiji se dogodilo 4.000 saobraćajnih nesreća, 63 osobe su poginule, a oko 2.200 je povređeno. Novinari Kurira proveli su smenu s ekipom beogradske saobraćajne policije koja obavlja uviđaje.

Kako kažu naši sagovornici koji su prvi na mestu najtežih saobraćajnih nesreća, tokom karijere su videli bezbroj potresnih scena, a najteže im je da članovima porodica saopšte da su ostali bez najmilijih.

Delovi tela po putu

- Bude situacija kada posle sudara zateknemo osakaćene ljude i delove tela po putu. Nije lako videti sve to, ali najteže od svega je kada majci ili ocu, ukoliko se nađu na terenu, moramo da saopštimo da im je dete poginulo - kaže inspektor Lazar Ćuk, dok njegov kolega inspektor Borko Paunović dodaje da ljudi nisu ni svesni da je samo sekund dovoljan da izgube život ili da ga nekome oduzmu.

collage.jpg
Foto: Nemanja Nikolić

- Brzina može da utiče na to da vozač ne može da odreaguje na vreme i da se tako izazove tragedija. Izreku „meni to ne može da se desi“ čuo sam bezbroj puta, a nažalost, svakome može da se desi. Imao sam priliku da gledam ljude koji su nekome oduzeli život i ne bih želeo da se ikada nađem u njihovoj koži. U tim trenucima sve bi dali da mogu da vrate vreme i povedu više računa, ali nažalost, tada je već kasno - kaže Paunović i dodaje da gotovo ne prođe dan bez udesa u prestonici.

Komandir saobraćajne policije koja radi uviđaje major Radivoje Ninčić objašnjava da su njihove ekipe podeljene na one koji vrše uviđaje nezgoda sa povređenima i nastradalima, i one koji rade uvuđaj sa materijalnom štetom.

- I kada ima stradalih uviđajem rukovodi tužilac - objašnjava Ninčić.

NAJTEŽE JE REĆI MAJCI DA JOJ JE DETE POGINULO: Kurir u smeni sa beogradskom saobraćajnom patrolom NEMA DANA BEZ UDESA Foto: Nemanja Nikolić

Prikupljaju podatke

Njegov zamenik Ivica Bulatović objašnjava da se posao njihovih ekipa ne završava na terenu, odnosno da ih veći deo posla čeka tek kada napuste teren.

- Uzimanju se izjave od svih učenika u nezgodi, a ukoliko ima povređenih, inspektori odlaze u bolnicu, uzimaju izjave, stepen povreda, radi se alkotest. Informacije se upisuju u aplikaciju, koja je usklađena sa CADAS protokolom EU. Pre godinu i po dana krenuli smo sa elektronskom dostavom zapisnika prema osiguranjima, te oni koji su imali nezgodu ne moraju da dolaze kod nas - kaže Bulatović i dodaje da je MUP prepoznao značaj ovog dela policije, te su nedavno dobili nova vozila i neophodnu kvalitetnu opremu.

02:11
NAJTEŽE JE REĆI MAJCI DA JOJ JE DETE POGINULO: Kurir u smeni sa beogradskom saobraćajnom patrolom NEMA DANA BEZ UDESA (KURIR TV) Izvor: Kurir TV

NAJČEŠĆI UZROCI NESREĆE

  • Prebrza vožnja
  • Pijanstvo vozača
  • Korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje
  • Nepoštovanje saobraćajnih propisa

HRONOLOGIJA

4. maj 2020 - poginula braća Aleksandar Penezić (32) i Miloš Petrović (22)

8. juna 2020 - U Batajnici nastradala braća Nenad P. (42) i Dejan P. (35)

18. juna 2020 - Kod Vlade Srbije poginuli su Jelena Petković (35) i Nikola Novitović (20)

KOMANDIR

Ostanite na mestu nesreće

Radivoje Ninčić objašnjava da su vozači učesnici nezgode u obavezi da ostanu na mestu udesa ukoliko jedan od njih zahteva obavljanje uviđaja.

- U protivnom, osiguravajuće kuće zakonom stiču pravo na regresiranje štete, a regres plaća vozač koji je napustio mesto udesa. Regresiranje se vrši i u slučajevima kada vozač koji izazove saobraćajnu nezgodu nema vozačku dozvolu, ukoliko upravlja vozilom a ima zabranu, upravlja pod uticajem alkohola - kaže Ninčić.

(Kurir.rs / Jelena Rafailović / Foto: Marina Lopičić/ Nemanja Nikolić)