Crna serija na putevima Srbije kao da nema kraja, samo u protekla četiri dana dogodilo se sedam teških saobraćaćajnih nesreća. Bilans, poginulo je četvoro ljudi i to iz svih kategorija učesnika u saobraćaju, u automobilima, motociklkista, pešak. Ovoliki broj stradalih i povređenih znači da su došli crni meseci, juli i avgust.

U najtoplijem letnjem mesecu veći je broj saobraćajnih udesa u kojima učestvuju sva vozila, bilo da su teretna ili putnička, a postoji nekoliko glavnih razloga zbog kojih se to svake godine dešava.

"Na putevima u našoj zemlji tokom leta saobraća veliki broj vozila. Dosta ljudi dolazi iz inostranstva, idu na odmore, dosta se putuje, pa zbog velike koncentracije vozača, odnosno gužve, dolazi do smanjenja pažnje tokom vožnje", objašnjava dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista i dodaje da on kao prvi faktor za veliki broj nesreća izdvaja gužve na putevima:

"Koncentracija, odnosno prisustvo vozačevih misli u vožnji, ono je na šta želim da skrenem pažnju. To je ono što je, posebno nakon korone, izražen faktor rizika. Nije više ni brzina ni alkohol koliko odsustvo pažnje vozača", kaže Jevtić.

Statistika pokazuje da je jul kritičan mesec na srpskim putevima, tvrdi on, i dodaje:

"U ovim mesecima svaki treći bolnički krevet zauzima osoba povređena kao učesnik u saobraćaju. Jul jeste mesec u kom najveći broj vozača strada. To takođe važi i za motocikliste, jer je, pre svega, u julu najlepše vreme za za vožnju, i u avgustu. To su meseci koji su prirodno podređeni vožnji motocikla", zaključuje Jevtić.

On ističe da je i povećan broj dvotočkaša još jedan od faktora rizika. - Čim je povećan broj motocikala u saobraćaju i rizik je povećan - kaže redsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.

I Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobaćaja kaže da su juli i avgust dva najkrvavija meseca na putevima Srbije i da na tu crnu statistiku utiču mnogi faktori.

"Strašni su podaci da u proseku, u julu, dnevno ginu 2 osobe a bude povređeno 63. Ove godine juli je malo specifičniji, jer najviše stradalih ima među vozačima i putnicima automobila. Mnogo faktora utiče na to, posle dužeg vremena mladi ponovo idu u noćne provode, ponovo je krenuo tranzit gastarbajtera kroz našu zemlju. Ima mnogo Turaka i Albanaca, neki od njih se ne odmaraju dovoljno jer žele da što pre stignu kući. Takođe dolaze i naši ljudi iz dijaspore, među njima ima dosta mladih koji imaju solidne automobile, ali ne i dovoljno iskustva. Kada su izuzetno visoke temperature, ta toplota može izazvati neku vrstu opijenosti", navodi Okanović.

Po njegovim rečima vozači ali i ostali učesnici u saobraćaju moraju da budu još oprezniji nego obično.

"Vi ne možete znati da li vam u susret dolazi umorni Turčin, klinac koji se vraća sa splava gde je pio ili ko zna šta konzumirao, da li je to nasilnik za volanom koji ne želi da iko vozi ispred njega. Ali, možete da vežete pojas, da poštujete propise, da vežete pojas svom detetu. Sve su to stvari na koje sami možemo da utičemo", navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Od početka godine stradalo petoro dece

Na teritoriji Srbije u saobraćajnim nesrećama poginulo je petoro dece, prema podacima Komiteta za bezbednost saobraćaja. Ono što je drugačije u odnosu na prethodne godine, samo jedno dete je stradalo kao pešak, dok je njih četvoro život izgubilo u Kutomobilima.

Kurir.rs/Blic