VAN PAMETI! DECA NA TIK TOKU IDEALIZUJU BELIVUKA I MILJKOVIĆA Ismevaju žrtve i zločine, OVO se dešavalo i ranije
Deca na društvenoj mreži Tiktok veličaju lik i delo Veljka Belivuka i Marka Miljkovića, koji su optuženi za nezapamćene i brutalne zločine.
Šokantan je podatak da se u objavama na ovoj društvenoj mreži podsmevaju žrtvama ozloglašenog klana, pa su česte neumesne šale na račun mlevenog mesa i ćevapa, kao i želje devojaka da im partneri budu poput "Velje i Mareta"!
Na snimcima se mladići porede s Veljkom Belivukom i Markom Miljkovićem, a devojke govore kako im treba nešto posebno kao što su njih dvojica. Ima i snimaka na kom govore da bi svojim partnerima donosili ćevape, aludirajući na kuću strave u Ritopeku i mašinu za mlevenje mesa u kojoj su članovi ozloglašenog klana mleli tela žrtava.
Turbo-folk
- Na jednom snimku, koji je veoma popularan, mladićevo lice se pretvara u lik Veljka Belivuka uz poruku "kad mi kaže da želi ćevape". Ima i videa na kojima su Marko i Veljko "dobri učenici i dečaci", a prati ih fotografija Belivuka i Miljkovića iz bazena ili ona na kojoj poziraju s pištoljima, a tinejdžeri poziraju s kačketom kakav nosi Belivuk i pišu da im nedostaje jer je u zatvoru - objašnjava izvor Kurira bizarni trend na popularnoj društvenoj mreži i dodaje:
- Tinejdžerke na Tiktoku, uz poruku da mladić "mora da bude poseban", objavljuju Belivukove slike ispred Palate pravde. Ove video-snimke prate i turbo-folk pesme "Vero nevero", "Isti igrači" i "Mafijaš", dok pojedine upoređuju svoju braću sa Belivukom i Miljkovićem.
Lažni junaci
Kriminolog Aleksandar Stevanović kaže za Kurir da problem idealizovanja ljudi iz podzemlja nije od juče.
- Veliku ulogu igra uzrast korisnika društvenih mreža. U pitanju su adolescenti, za koje se oduvek vezivala neka vrsta bunta i drugačijeg sistema vrednosti. U rešavanje ovog problema moraju se uključiti sve institucije, a prvenstveno treba krenuti od kuće i vaspitanja. Ovakav vid ponašanja, veličanja kriminalaca, izraženiji je kod nas nego bilo gde u svetu - priča Stevanović
- On je objasnio da su pripadnici ozloglašenog klana dobili među omladinom oznaku junaka jednog doba.
- S razvojem društvenih mreža postalo je mnogo vidljivije, komplikovanije je procesuirati, a lakše se širi i svima je dostupno - priča Stevanović.
Pet minuta slave
Psiholog Aleksandra Janković objašnjava za Kurir da mladi ovakvim vidom objava pokušavaju da skrenu pažnju na sebe i da uhvate svojih pet minuta slave.
- Ovakav problem javlja se često kod omladine koja je vaspitno zapuštena, koja je odrasla bez jasnog sistema vrednosti. Njihova želja je da postanu zvezde i da skrenu pažnju javnosti, pa se prelaze svi kodeksi i granice, žele da budu buntovnici - objašnjava psiholog.
Ona dodaje da veliki problem predstavlja to što su oni dobro skriveni iza internet naloga i svojih e-adresa, kao i da bi bilo dobro pozabaviti se ovim problemom.
- Ovde može da se javi halo efekat, takve objave i komentari mogu da pokrenu lavinu tih dela i komentara. Mora se na vreme reagovati, da ne bi eskaliralo - objašnjava Jankovićeva.
Kurir.rs/Ekipa Kurira
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič