Muk u domu pilota: Gorane, što si nas ostavio?
ČAJETINA - Odmalena je sanjao da bude pilot!
- Joj, Gorane mili. Joj, srećo naša... Zašto si nas ostavio... - kukala je juče žena sa crnom maramom na glavi u rodnoj kući poginulog Gorana Savića, dok je njegov brat Bojan, nem od bola, sačekivao rođake i prijatelje koji su došli da im izjave saučešće.
- Boljeg čoveka od njega nije bilo... Svima nam je bio ponos i dika. Čekali smo ga da dođe za vikend s porodicom u Čajetinu. Ali, umesto njega, stigla nam je strašna vest - kaže jedan rođak dok briše suze.
Majka Radmila otišla je posle tragedije u Beograd po sinovljevo telo.
- Očajna je, ne znam kako će ovo izdržati. I Goranov otac je umro u 39. godini! Radmila je njega i Bojana sam podizala kako je mogla i umela, a evo šta je dočekala - kaže rođak Savića i priseća se da je Goran odmalena sanjao da bude vojni pilot.
- Posle srednje škole nije uspeo da upiše akademiju, ali nije odustao. Još bolje se spremio i sledeći put je prošao prijemni. Bio je presrećan! Učio je, bio odličan pitomac koji je svima služio za primer, pa je brzo dogurao do čina majora. Posle se oženio Gordanom, dobili su decu i izgledalo je da je ostvario sve želje - pričaju rođaci.
Svi iz familije pratili su njegov let na aero-mitingu početkom septembra. Bili su ponosni kad su mu u direktnom prenosu više puta pomenuli ime.
- Sinovi od šest i tri godine gledali su ga s piste. Znali su da njihov tata upravlja avionom. Ponos i sreća toliko su se videli na njihovim licima da su ih kamere nekoliko puta zumirale - kaže jedan Goranov rođak.
Sinovima bio sve
Jecaji su se juče čuli i iz kuće na Voždovcu u kojoj je major Goran Savić živeo kao podstanar. Pošto je supruga Gordana bila na VMA, uz dvojicu Goranovih sinova ostali su rođaci.
- Ovo je nezamisliva tragedija. Goran je bio neverovatno požrtvovan i talentovan čovek. Iza sebe je ostavio suprugu i dva sina, koji idu u vrtić. Njima je bio sve na svetu - rekao je jedan od rođaka porodice.
Goranove kolege iz RV VS juče su oko 14 sati stigle u kuću Savića u Čajetini da izjave saučešće.
Analitičari: Potrebna hitna modernizacija
Aleksandar Radić, vojni analitičar:
- Vojska Srbije vodi računa o ispravnosti letelica, ali to ne znači da u toku leta ne može doći do kvara. Svakako da je neophodna modernizacija vazduhoplovstva, pre svega radi bolje i efikasnije odbrane zemlje. Ali, iako imamo zastarele letelice, to ne znači da su one nebezbedne. „Lasta“ je bio nov avion, u upotrebi od 21. marta, i vojska je bila zadovoljna njime - kaže Radić.
Milovan Drecun, vojni analitičar:
- Naše ratno vazduhoplovstvo suočava se s manjkom novca, a ovaj incident pokazuje da nešto mora da se menja. Mehanizacija je veoma stara, pa je potrebno da se što pre obnovi. Imamo ozbiljan vazdušni prostor, o kome mora da se vodi računa, pa bismo što pre morali da nabavimo nove borbene letilice da ne bismo došli u situaciju da ga druge zemlje kontrolišu - kaže Drecun.
Karakteristike „laste“
- jednomotorni niskokrilac
- ima dva sedišta za pilote, postavljena da budu jedno iza drugog
- moguće je poletanje i sletanje s betonskih i uređenih travnatih poletno-sletnih staza
- ima dva spoljna potkrilna nosača naoružanja nosivosti 120 kilograma, koji mogu da nose kontejnere s mitraljezima, višecevne lansere nevođenih raketnih zrna kalibra 57 milimetara ili dve bombe od 100 kilograma
- maksimalna brzina leta je 340 kilometara na sat
- dolet je 1.060 kilometara
- plafon leta 5.200 metara
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!