Prvo osnovno tužilaštvo podiglo je optužnicu protiv Aleksandra Ćusa, vozača kamiona “Gradske čistoće”, jer nije poštovao prvenstvo prolaza, a s druge strane ne treti vozača BMW Borisa Matića, koji se sa 1,56 promila alkohola u krvi zakucao u kamion sa najmanje 97 kilometara na sat

BEOGRAD - Prvo osnovno tužilaštvo podiglo je optužnicu protiv Aleksandra Ćusa, vozača kamiona “Gradske čistoće”, jer nije poštovao prvenstvo prolaza u Požeškoj ulici 5. septembra 2011. i izazvao je nesreću u kojoj je poginula jedna, a povređeno pet osoba.

Sa druge strane, tužilaštvo nije teretilo vozača BMW Borisa Matića, koji se sa 1,56 promila alkohola u krvi zakucao u kamion sa najmanje 97 kilometara na sat.

Tužilac Milica Sandić potpisala je optužnicu protiv vozača kamiona “Gradske čistoće” zbog kršenja Zakona o bezbednosti saobraćaja jer nije propustio sva vozila kada je iz Ulice Žarka Vukovića Pucara izašao u Požešku ulicu.

On je zbog toga, navedeno je u optužnici, izazvao saobraćajnu nesreću, jer ga je u levu prednju stranu kamiona udario BMW koji je vozio Boris Matić.

Vozaču BMW Borisu Matiću je na Vojnomedicinskoj akademiji dva sata posle nezgode izmereno 1,56 promila alkohola u krvi, uz konstataciju da je količina alkohola u trenutku sudara bila veća. Sudski veštaci procenili su da je Matić vozio BMW najmanje 97 kilometara na sat, uprkos ograničenju na 40 kilometara na sat. Od siline udarca sa kamiona su pali radnici “Gradske čistoće” Redžep Arifi i Živko Nedeljković. Kamion se prevrnuo, tovarni deo je odleteo na stub električne rasvete. Redžep Arifi je od povreda preminuo dan posle nesreće, a njegov kolega Nedeljković je teško povređen, u bolnici mu je konstatovano nagnječenje bubrega, jetre, unutrašnje krvarenje i višestruki prelom rebara. U BMW teško su povređeni Tanja Drašković, kojoj su se lekari borili za život i Mladen Radulović. Prvo osnovno tužilaštvo u Beogradu podiglo je optužnicu protiv Ćusa, međutim, u optužnici kao okrivljeni ili drugooptuženi nije naveden vozač BMW Matić.

Vozač BMW-a tretira se kao “oštećeni svedok”

Kako je navedeno u optužnici, tužilaštvo Borisa Matića vodi kao oštećenog svedoka jer je prilikom nesreće lakše povređen. To znači da bi u slučaju sudske presude koja bi krivim proglasila Aleksandra Ćuso imao pravo naknade štete za uništen automobil, povrede i pretrpljeni bol.

Saobraćajni inženjer Goran Kovačević kaže da je odluka tužilaštva krajnje neočekivana i da ne može da veruje da sud neće ispitati krivičnu odgovornost vozača BMW. - Vozač kamiona u sporednoj ulici nije mogao da se kreće brže od 20 kilometara na sat, a zbog radnika koji su zakačeni za kamion mora da vozi izuzetno pažljivo i polako. Vozač kamiona bio je dužan da propusti sva vozila, ali je pravo pitanje da li je mogao da ugleda automobil koji se kretao tom brzinom - ističe Kovačević. On takođe dodaje da se sa ovakvom praksom tužilaštva do sada nije sretao.

- Vozač je bio u stanju potpune alkoholisanosti, što znači da mu je pretio policijski pritvor i vozio je duplo brže od dozvoljenog - on mora da odgovara, barem za saučesništvo. Da li ova optužnica znači da kada izlazite iz sporedne ulice i na vas naleti motociklista brzinom od 200 kilometara na sat, vi ste krivi jer ga niste propustili - pita saobraćajni inženjer.