Da je vozila 50 na sat, kao što tvrdi veštak, Bajića bi odbacila do šest metara, a ne devet i po, kako je utvrđeno, kaže za Kurir saobraćajni stručnjak

BEOGRAD - Sporna procena udesa voditeljke RTS!
Nalaz sudskog veštaka, u kojem stoji da je Petra Cvijić „opel korsom“ odbacila Slobodana Bajića u vazduh, a potom, dok je on još bio u vazduhu, kolima prošla ispod njega, ravna je naučnoj fantastici!

Loša procena

Ovako je Milan Božović, sudski veštak i jedan od naših najpriznatijih stručnjaka u oblasti saobraćaja, prokomentarisao veštačenje udesa, po kojem je početkom januara prošle godine voditeljka RTS Petra Cvijić kolima udarila Slobodana Bajića (74) van pešačkog prelaza, vozeći dozvoljenom brzinom!

On je istakao da je, ukoliko je voditeljka pešaka udarila levim farom u desnu potkolenicu, on morao da odleti unapred i udesno, a ne uvis, kako je procenio sudski veštak!
- Kada ga pak odbaci desnim krajem, odleteće pravo i ulevo. To su prosta pravila i nemoguće je da je Bajić poleteo uvis ili unazad - objašnjava Božović.
Sporna je i brzina od 50 do 57 kilometara na čas, kojom se, navodno, kretao Petrin auto u trenutku sudara.

Ne zna se mesto

- Tačnu brzinu kretanja vozila moguće je utvrditi samo ukoliko je, između ostalog, poznato tačno mesto udesa, što ovde nije slučaj. Ostale metode nisu stoprocentno tačne. Recimo, prema jednoj od njih, koja ima odstupanja od plus-minus 20 odsto, ispada da je Petra, da je vozila 50 kilometara na čas, mogla da odbaci Bajića od četiri do šest metara, a ne devet i po, koliko je proračunao veštak. Da je vozila i 57 kilometara na sat, što je veštak izračunao kao maksimalnu brzinu, Bajića bi odbacila najviše 6,8 metara! Dakle, najverovatnije je vozila brže nego što je to procenjeno - pojašnjava sagovornik.

Umro u bolnici

Podsetimo, Petra je 9. januara prošle godine u Vodovodskoj ulici u naselju Bele vode naletela svojom „opel korsom“ na Slobodana Bajića. On je nekoliko sati kasnije podlegao povredama u bolnici.

Plastika se ne veštači

Iako je jedno vreme bilo govora o tome da delovi Petrinih farova, koji su pronađeni na pešačkom prelazu, nedvosmisleno dokazuju da je Bajić udaren van prelaza, Božović za Kurir objašnjava da to nije slučaj.
- Petra na automobilu nije imala staklene farove. Imala je plastiku, koja se ne uzima u obzir prilikom veštačenja. Kako je Bajić posle udara pao na sredinu pešačkog prelaza, najverovatnije je udaren ispred njega, ali to je nemoguće dokazati pomoću delića farova - kaže sagovornik.