Čudna pravda Boris Matić, koji je u srodstvu sa vlasnikom TC Ušće, vozio pijan i skoro 100 km/h, ali je za udes u kojem je poginuo radnik „Čistoće“ optužen samo kamiondžija ovog preduzeća

BEOGRAD - Sva odgovornost pala je na vozača kamiona „Čistoće“.

Boris Matić, rođak Petra Matića, vlasnika TC Ušće, po svemu sudeći neće odgovarati za nesreću u kojoj je učestvovao vozeći brzinom od oko 97 kilometara na sat i s najmanje 1,56 promila alkohola u krvi! Težak udes u kojem je poginuo radnik JKP „Gradska čistoća“ Redžep Arifi, a pet osoba povređeno, dogodio se 5. septembra 2011. godine u Požeškoj ulici u Beogradu.

Optužen radnik

- Protiv radnika „Čistoće“ Aleksandra Ćusa podignuta je optužnica kojom mu se stavlja na teret da nije ispoštovao prvenstvo prolaza kada je iz sporedne, Ulice Žarka Vukovića Pucara, izašao u Požešku ulicu. Na taj način, kako se navodi u sudskim spisima, izazvao je saobraćajnu nesreću jer ga je u levu prednju stranu kamiona udario BMW za čijim je upravljačem bio Boris Matić - objašnjava izvor Kurira.

Naš sagovornik navodi da mu je ovakva optužnica potpuno nelogična!
- Daleko mi je od zdrave pameti da ni policija ni veštaci nisu utvrdili nikakvu odgovornost vozača Borisa Matića! Na toj deonici Požeške dozvoljena je brzina od 40 kilometara na sat, a osim toga, dva sata posle nesreće kod Borisa Matića utvrđeno je da je imao 1,56 promila alkohola u krvi, što znači da je u momentu udesa ta koncentracija bila i veća - objašnjava on.

Od siline udara radnici „Gradske čistoće“ Redžep Arifi i Živko Nedeljković odbačeni su od kamiona koji se prevrnuo, a njegov deo udario je u stub električne rasvete.

Saobraćajni inženjer Goran Kovačević izjavio je ranije da je odluka da krivično gonjen bude samo Ćus neočekivana, kao i da je nelogično da sud ne ispita i krivičnu odgovornost Borisa Matića.

- Vozač kamiona bio je dužan da propusti sva vozila, ali je pravo pitanje da li je mogao da ugleda automobil koji se kretao tom brzinom - rekao je Kovačević.

Slučaj nije završen

S druge strane, iz beogradske Palate pravde poručuju da je postupak mogao da bude pokrenut samo na osnovu raspoloživih dokaza, ali da na ceo slučaj još nije stavljena tačka.

- Policija je krivičnu prijavu podnela protiv Ćusa. Saobraćajnim veštačenjem utvrđeno je da je on izazvao nesreću. Ipak, ako bude bilo potrebe za novim veštačenjem, ono će tokom postupka biti urađeno. U slučaju da se eventualno utvrdi da i Borisa Matića snosi odgovornost, on u svakom trenutku može da bude procesuiran - objašnjava izvor Kurira iz srpskog pravosuđa.

Kralj šoping molova

Petar Matić (46), biznismen i predsednik kompanije MPC holding i MPC propertis, koje obuhvataju i Ušće šoping centar, Imo autlet centar, poslovni centar Tri lista duvana i stambeni kompleks Oaza, bio je i tema emisije „Insajder“. Njegovo ime se u emisiji na TV B92 pojavljivalo zbog sumnjive kupovine zgrade nekadašnjeg CK, u kojoj je kasnije otvoren njegov tržni centar Ušće.
Za vreme sankcija najunosniji biznis bio mu je, kako su pisali mediji, s naftom, cigaretama, stranim pićima i fri-šopovima, što je u vreme sankcija moglo da se radi samo uz dozvolu državnog vrha, a u tome mu je navodno pomogao nekadašnji premijer Mirko Marjanović.

Vozač BMW odgovara prekršajno

Iako je Boris Matić vozio skoro 100 kilometara na sat i pod dejstvom alkohola, on će, kako stvari stoje, da odgovara samo prekršajno.
- Na policiji je bilo da odmah posle nesreće pokrene prekršajni postupak protiv vozača BMW - kaže izvor Kurira i napominje da će u krivičnom postupku Matić biti saslušan kao svedok.