Jedna banka za tri generacije: X, Y, Z
Sve tri generacije, iako potpuno različitih životnih stilova, imaju zajedničku osobinu, a to je da neizmerno vole i cene mogućnosti digitalnog sveta.
Generacija X, rođeni između 1961. i 1981. karakteristična je po samostalnosti. Sticajem okolnosti, kad su bili klinci, čuvali su se sami jer su oba roditelja radila. Ova generacija je široko obrazovana i otvorena za promene, ali su i vrlo predani roditelji baš zbog činjenice da su njihovi roditelji bili radoholičari i provodili malo vremena sa njima. Generacija X preferira ravnotežu u svakom smislu, vredni su i uživaju u radu, ali porodicu stavljaju iznad posla.
Takođe poznati kao generacija Y, rođeni između 1980. i 2000. milenijalci su prva generacija koja je postala punoletna u novom milenijumu. Zahvaljujući društvenim medijima i pristupu velikoj zajednici, milenijalce svet smatra misaonim vođama i uticajni su na drugačiji način od onoga koji su radio i televizija imali na ranije generacije. Milenijalci su prva generacija sa sposobnošću da širi svoje ideje unutar društva - bez filtera i velikom brzinom.
Generacija Z je grupa raznolikih, povezanih, uticajnih mladih ljudi na koje računaju sve industrije, brendovi i digitalne platforme, a narednih 10 godina diktiraće trendove u poslovanju, bankarstvu i načinu kupovine. Generacija Z trenutno daje pozitivna mišljenja na mrežama i preporučuje brendove. Iako su još “mali” za korišćenje bankarskih usluga, online banka predstavlja budućnost kreiranu po njihovoj meri.
Iako većinu vremena provode u virtuelnom svetu, generacije X, Y i Z imaju jaku želju za izgradnjom smislenih i kvalitetnih veza.
Te veze se odnose i na banku, mesto na kome provode mnogo vremena, ali za koje nemaju vremena. Nije paradoks. Nedostatak vremena da se obave sve transakcije i bankarski poslovi
u vreme kada pripadnici ove dve generacije provode mahom na poslu, izaziva veliki stres.
Većina banaka još nije uhvatila korak sa potrebama i očekivanjima X, Y, Z, ljudima kojima internet teče kroz vene, a tek mali broj banaka preusmerio je svoj fokus na iskustvo i personalizovanu interakciju sa svojim korisnicima. Vodeće banke zamenile su tradicionalno bankarstvo inovativnim pristupima i preusmeravanjem tradicionalnih usluga.
Jedna od inovacija u pristupu ovim skeptičnim generacijama, jeste i pionirski poduhvat: online otvaranja računa.
Ovaj vid otvaranja računa, osim što omogućava interakciju sa stvarnim ljudima iz banke, bez odlaska na šalter, odličan je izbor za ljude koji ne mogu da izađu sa posla da bi otišli u banku (radno vreme online banke je radnim danima od osam do 20h i subotom od osam do 12h).
Istraživanja potvrđuju važnost prilagođavanja generaciji Z, posebno kada je reč o online zajednici, što znači da je tehnologija jedna od ključnih vrednosti za mlade. Fokus na „ljudski”, a digitalan pristup u komunikaciji, znači personalizovan, netradicionalan i znatno jednostavniji odnos sa bankom.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti