Ukupna dužina tunela je 13,6 kilometara, uključujući deonicu od 1,4 kilometara pod Bosforskim moreuzom, koji povezuje Crno more sa Mramornim. Na dubini od 55 metara i više biće najdublji podzemni železnički tunel takve vrste u svetu

ISTANBUL - Turska će danas zvanično otvoriti železnički tunel ispod Bosforskog moreuza koji povezuje evropsku i azijsku stranu Istanbula, završivši tako plan koji je još pre 150 godina izneo jedan otomanski sultan.

Tunel spada među nekoliko velikih infrastrukturnih projekata pokrenutih pod vladom turskog premijera Redžepa Tajipa Erdogana, koja je doprinela pokretanju turske ekonomije, ali je takođe izazvala proteste javnosti, prenosi agencija AP.

Ukupna dužina tunela je 13,6 kilometara, uključujući deonicu od 1,4 kilometara pod Bosforskim moreuzom, koji povezuje Crno more sa Mramornim, i protičući kroz Istanbul deli njegovu azijsku i evropsku stranu.

Na dubini preko 55 metara, ovaj tunel će, prema rečima zvaničnika, biti najdublji podzemni železnički tunel takve vrste u svetu.

Turski zvaničnici se, takođe, nadaju da će sa 1,5 miliona putnika dnevno, ovaj tunel značajno olakšati hronične probleme u saobraćaju Istanbula, i smanjiti opterećenost preko dva mosta koji trenutno povezuju ove dve strane grada.
Projekat je započet 2005. godine, i trebalo je da bude završen za četiri godine, ali je više puta odlagan zbog važnih arheoloških otkrića.

Današnjoj ceremoniji povodom 90-godišnjice Republike Turske prisustvovaće Erdogan i ostali državni zvaničnici, među kojima i japanski premijer Šinzo Abe, čija je zemlja učetvovala u izgradnji i finansiranju železničkog tunela.