Podvodni tunel u Istanbulu dug 13,6 kilometara, prvi tunel na svetu koji povezuje Evropu i Aziju, turska vlada je pustila u rad kao "projekat veka", ali je već danas došlo do problema koji je otklonjen posle nekoliko minuta

ISTANBUL - Samo dan posle grandioznog otvaranja tunela ispod Bosfora, putnici koji su se zatekli u vozu koji kroz njega prolazi zbog nestanka struje bili primorani da deo puta pređu peške.

Podvodni tunel u Istanbulu dug 13,6 kilometara, prvi tunel na svetu koji povezuje Evropu i Aziju, turska vlada je pustila u rad kao "projekat veka", ali je već danas došlo do problema koji je otklonjen posle nekoliko minuta.

Tunel, koji je deo šireg transportnog projekta vrednog tri milijarde dolara, povezuje Crno more sa Mramornim na dubini od preko 55 metara i najdublji je podzemni železnički tunel takve vrste u svetu.

Ideju o tunelu, čija je gradnja počela 2004. godine, prvi put je izneo sultan Abdul Medžid 1860, ali tehnički uslovi i oprema u to vreme nisu bili dovoljno dobri da bi projekat bio pokrenut.

Tunel spada među nekoliko velikih infrastrukturnih projekata pokrenutih pod vladom turskog premijera Redžepa Tajipa Erdogana, koji su doprineli pokretanju turske ekonomije, ali su izazvali i proteste javnosti, jer lokalno stanovništvo tvrdi da planovi urbanog razvoja primoravaju ljude da napuste domove, kao i da ugrožavaju životnu okolinu.