BOING PROMENIO KURS: Radar ušao u trag nestalom avionu, mobilni putnika još zvone!
KUALA LUMPUR - Malezijska vojska veruje da je radarom danas ušla u trag nestalom avionu kompanije Malejžan erlajns iznad moreuza Malaka, koji je nedaleko odatle poslednji put imao kontakt sa civilnom kontrolom leta, pre nego što mu se pre četiri dana izgubio svaki trag, rekao je izvor iz Vojske.
"Avion je promenio kurs posle Kota Baru i spustio se na manju visinu. Uspeo je da uđe u Moreuz Malaka", naveo je malezijski vojni zvaničnik. koji je zadužen za informisanje o istrazi, prenela je agencija Rojters.
Avion na letu od Kuala Lumpura do Pekinga, sa 227 putnika i 12 članova posade, u subotu rano ujutro sat vremena po poletanju poslednji put je imao kontakt sa kontrolom leta kod istočnog malezijskog grada Kota Baru.
Nije bilo radio kontakta koji bi ukazivao na problem i, u odsustvu bilo olupine ili podataka o samom letu, policiji je ostalo da "češlja" putničke i liste posade kao potencijalni trag.
"Možda je neko na letu kupio vrednu polisu osiguranja, koju želi da porodica dobije ili neko ko duguje veliku svotu novca, znate, mi razmatramo sve mogućnosti", rekao je direktor malezijske policije Kalid Abu Bakar na konferenciji za novinare.
Bakar je dodao da je policija tokom istrage "veoma dobro češljala video snimak uzet sa KLIA (Međunarodnog aerodroma Kuala Lumpur), kako bi proučili obrasce ponašanja kod svih putnika nestalog aviona".
Moreuz Malaka je jedan od najprometnijih svetskih pomorskih puteva koji se prostire duž malezijske zapadne obale i povezuje Andamansko more sa Indijskim okeanom na zapadu i Južnokinesko more sa Tihim okeanom na istoku u jugoistočnom delu Azije.
SAD uputile i drugi razarač u potrazi za avionom
Američka mornarica uputila je i drugi vojni brod - razarač "Kid" (Kidd), u potragu za avionom Boing 777-200 malezijske vazduhoplovne kompanije nestalim u subotu u Južnom Kineskom moru, koji je prevozio 227 putnika i 12 članova posade. "Nastavljamo da pomažemo malezijskoj vladi u potrazi i spasilačkoj operaciji u vezi sa nestankom aviona", rekao je portparol Pentagona, pukovnik Stiven Voren. Ranije su SAD angažovale u operaciji potrage razarač "Pinkni" (Pinckney) i vojni avion "Orion".
Mobilni telefoni putnika još zvone?!
Mobilni telefoni putnika koji su iščezli zajedno sa malezijskim boingom 777, još zvone, javljaju lokalni mediji pokušavajući da objasne misteriju koja je zaintrigirala čitav svet. Ta zvonjava mobilnih telefona jedini je tračak nade njihovim najbližima koji veruju da je avion možda otet i da su svi putnici još živi.
Moguće će im je poslati i poruku putem bilo kakvih aplikacija. Službenici Malejžn erlajnsa zvali su na mobilne i članove posade aviona, čiji su telefone takođe zvonili.
Misteriju bi trebalo da reše kineske vlasti. Malezijska kompanija sve brojeve mobilnih telefona prosledila je kineskoj policiji, koja trenutno radi na slučaju. Vlasti se nadaju da će pomoću mobilnih telefona otkriti lokaciju aviona, ali nikom nije jasno kako telefoni mogu da zvone i posle četiri dana od nestanka.
Muškarac čija je rodbina u nestalom avionu pozvao je policiju kući kako bi im dokazao da je profil na mreži QQ i dalje aktivan. Ipak, u jednom trenutku dok nije obraćao pažnju profil se ugasio sam od sebe. Mreža QQ slična je Whats Appu.
Da se avion srušio mobilni telefoni nikako ne bi mogli da rade. Rodbina je uverena da telefoni putnika i posade nikako ne bi mogli da budu uključeni da je avion pao u more ili na kopno, a čudno im je i da su im baterije još aktivne.
Može li avion da nestane u okeanu?
U vremenu kada se do mnogih informacija dolazi običnim klikom, pomisao da bi jedan putnički avion mogao tek tako da nestane iznad okeana je zapanjujuća, ali nestanak aviona "Malezija erlajnsa" je samo jedan od primera koji nas podsećaju koliko su mora velika i koliko je mučna potraga u "velikom plavetnilu".
Čitave dve godine su bile potrebne za pronalaženje olupine mlaznjaka "Er Fransa" koji se srušio u Atlantski okean 2009. godine, a ostaci nestalog indonežanskog aviona su 2007. uočeni posle nedelju dana potrage u vodama Indonezije, navodi AP."Svet je veliko mesto", podseća Majkl Smart, profesor vazduhoplovnog inženjeringa na Univerzitetu Kvinslend u Australiji.
"Ako se desi da se letelica sruši usred okeana, a da to nije blizu neke plovidbene trase, ko zna koliko bi vremena moglo da prođe pre nego što je pronađu", objašnjava on.U jeku konfuzije koja je nastala pošto ni posle tri dana nema ni traga od aviona koji je u subotu ujutru nestao sa radara na liniji Kuala-Lumpur-Peking, prevozeći 239 putnika i članova posade, zvaničnici angažovani u potrazi navode da je malezijski avion možda napravio zaokret u vidu slova "U".
Oni čak nagoveštavaju da bi avion mogao biti stotine kilometara dalje od mesta na kojem je poslednji put viđen.Eksperti za vazduhoplovstvo kažu da će avion biti nađen - na kraju. Od kako su prvi avioni počeli da lete 1958. godine, samo nekolicina njih nije nađena nakon što su nestali.
"Apsolutno sam ubeđen da ćemo naći taj avion", kaže kapetan Džon Koks, koji je 25 godina leteo za američku kompaniju "Ju es ervejz".
Na osnovu onoga što je čuo, Koks veruje da je sve jasnije da je avion nekako skrenuo sa svoje trase.On smatra da je, nakon što je nestao sa radara, avion sigurno "leteo još neko vreme", a potom, sve ostalo su nagađanja."Da je eksplodirao negde u vazduhu duž svoje uobičajene trase, do sada bismo to znali", navodi Koks.
I malezijski general-major Datuk Afendi Buang, koji učestvuje u nadziranju potrage za avionom koji je nestao iznad Južnog kineskog mora, upozorava da će potraga potrajati."Toliko je primera aviona koji su nestali u moru - to može da potraje danima, ponekad i mesecima, pa čak i godinama", rekao je on.
Neki eksperti za vazduhoplovstvo već pozivaju vazuhoplovne kompanije da unaprede tehnologiju u pilotskim kabinama kako bi se omogućio stalni prenos podataka - putem satelita - ka kopnu, ali bi takve satelitske veze bile skupe, a korist od toga je predmet rasprava. Među izuzecima čiji ostaci posle nesreće ni do dan danas nisu pronađeni je "boing" 727 peruanske aviokompanije koji se u septembru 1990. srušio u severni Atlantik pošto je ostao bez goriva na putu za Majami, a za nesreću je okrivljen pilot.
Misterioznije je, međutim, iščeznuće još jednog "boinga" 727 u Africi, koji je korišćen za prevoz dizel goriva do rudnika dijamanta, za koji se veruje da se srušio u Atlantik. Jedna od teorija, koja nikada nije dokazana, glasi da je letelica ukradena kako bi vlasnik "pokupio" osiguranje. Malezijska vojska veruje da je radarom danas ušla u trag nestalom avionu kompanije Malezijan Erlajns iznad Moreuza Malaka, koji je nedaleko odatle poslednji put imao kontakt sa civilnom kontrolom leta, pre nego što mu se pre četiri dana izgubio svaki trag, rekao je izvor iz Vojske.
"Avion je promenilo kurs posle Kota Baru i spustio se na manju visinu. Uspeo je da uđe u Moreuz Malaka", naveo je malezijski vojni zvaničnik. koji je zadužen za informisanje o istrazi, prenela je agencija Rojters.
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila