MISTERIJA: „Boing 777“ je otet i premešten u Šri Lanku ili Pakistan?
KUALA LUMPUR - Nova saznanja.
Nakon devet dana potrage za nestalim letom 370 „Malezija erlajnza“ i 239 putnika i članova posade, istražitelji tvrde da je avion otet jer je utvrđeno da je komunikacija namerno prekinuta i da je smer kretanja letelice svesno promenjen.
Namerno prekinuta veza
„Boing 777“ tako je najverovatnije mogao da stigne čak do Pakistana skrenuvši s prvobitnog kursa na liniji Kuala Lumpur - Peking. Istovremeno, tvrdi se da je u otmici učestvovala osoba sa znatnim iskustvom u letenju, zbog čega je naređen hitan pretres kuće pilota Zaharija Ahmada Šaha u Kuala Lumpuru.
Prema rečima istražitelja, komunikaciju aviona i kontrole letenja mogao je da prekine samo neko s visokim nivoom poznavanja te tehnologije i pilotskim iskustvom. Imajući to na umu, policija je posetila luksuznu kuću u kojoj pilot Šah živi sa ženom, kao i dom kopilota Farika Abdula Hamida. Trenutno je poseban prioritet dat ispitivanju sudbine putnika koji su se nalazili na letu 370. Međutim, i pored dokaza u vezi s otmicom aviona, malezijska vlada takođe ispituje i ostale opcije.
- Uprkos tome što u medijima postoje izveštaji da je avion otet, mi istražujemo sve mogućnosti koje su mogle da dovedu do toga da avion na letu MH370 skrene s putanje. Zarad porodica i prijatelja putnika nadamo se da će nas nove informacije dovesti korak bliže do nalaženja aviona - rekao je malezijski premijer Najib Razak.
Nepotvrđen smer
Još nije potvrđeno u kom je tačno smeru avion odleteo, ali prema rečima premijera Malezije Najiba Razaka, istražuju se dva moguća koridora leta. S obzirom na veličinu rezervoara, „boing 777“ mogao je da stigne do Pakistana, Šri Lanke ili Australije.
Gašenje opreme glavni trag
NIJE BILO ZAHTEVA OTMIČARA
Motiv za otmicu leta 370 i dalje je nepoznat i do sada nije bilo nikakvih zahteva otmičara, niti je neka grupa preuzela odgovornost - što se obično dešava u takvim situacijama. Poznato je da posada nije proglasila uzbunu, niti je javila išta što bi ukazivalo da je imala problema. Zbog toga policija istražuje domove pilota Šaha i kopilota Hamida. Skot Šankland, američki pilot koji ima višegodišnje iskustvo u upravljanju „boingom 777“ rekao je da bi kapetan znao kako da isključi radio i ostale sisteme za praćenje. Ali otmičar, čak iako ima iskustva u pilotiranju drugih aviona, morao bi da provede vreme tražeći ispravan način da ugasi opremu.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti