JOŠ JEDNA TEORIJA: Malezijski avion zahvatio požar, piloti umrli herojski!
LONDON - Piloti nestalog malezijskog aviona umrli su herojski, pokušavajući da spasu letelicu od požara, izjavio je bivši šef za bezbednost američke Federalne agencije za avijaciju Bili Vinsent, odbacujući teorije o terorističkom napadu ili samoubistvu kao neosnovane.
On smatra da su piloti pokušavali da spasu avion posle izbijanja požara u prostoru za prtljag i da su se ugušili od dima, piše danas britanski "Miror".
"Podaci koji su do sada objavljeni ukazuju na problem sa štetnim materijalima", kazao je Vinsent koji je bio stručni svedok na suđenju za rušenje američkog boinga 747 iznad Lokerbija u Škotskoj 1988.
"Scenario počinje eksplozijom opasnih materija u delu za prtljag koji ili nisu propisno upakovani, ili su nelegalno prenošeni - ili oboje", rekao je Vinsent za britanski list.
On smatra da je požar počeo na mestu gde je stajao prtljag i da je postepeno uništio komunikacione sisteme u avionu.
Po njegovom mišljenju, otrovni dim bi u tom slučaju brzo ugušio putnike i posadu u kokpitu.
Vinsent pretpostavlja da je jedan od pilota uspeo da stavi masku sa kiseonikom i da je pokušao da okrene avion i vrati ga u Kuala Lumpur.
On objašnjava to što je avion velikom brzinom menjao visinu time da posada nije mogla dobro da vidi dok nisu uspeli da stabilizuju avion. "Avion je posle toga nastavio da leti dok je imao gorivo i potom se srušio - verovatno u okean pošto nema izvešaja da je satelit primio signal za lociranje u slučaju opasnosti koji se uvek emituje ako avion padne na kopno", dodao je on.
Vinsent, koji imao ključnu ulogu u pregovaranju posle otmica američkih aviona tokom 1980-ih, tvrdi da avion nije sabotiran. "Nema indikacija da je bilo koji od pilota umešan u nestanak ovog aviona, a ni Malezija nije objavila nikakve podatke koji ukazuju da je napravljen bilo kakav propust prilikom provere putnika kod ukrcavanja u avion", objasnio je on.
Pitanje dva putnika koja su putovala sa ukradenim pasošima razjašnjeno je pošto je utvrđeno da su planirali da traže izbeglički status u nekoj drugoj zemlji, verovatno Nemačkoj, rekao je Vinsent."Još nisam video da je nešto objavljeno o prirodi i sadržaju prtljaga. Opasni teret se može legalno prevoziti putničkim avionima. Međutim količina i vrsta štetnih materija strogo se kontrolišu", zaključio je on.
Malezijski avion sa 239 putnika i članova posade nestao je sa civilnog radara 8. marta ubrzo nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i od tada mu se gubi svaki trag. Dve trećine putnika su bili kineski državljani. Nestanak aviona zbunjuje istražitelje i stručnjake za avijaciju. On je nestao sa civlnog radara kod istočne obale Maleziije manje od sat vremena posle poletanja.
Malezijske vlasti veruju da je neko isključio komunikacione sisteme i naglo okrenuo u pravcu zapada nakon što je avion preleteo severoistočnu obalu i dok je leteo iznad Tajlandskog zaliva.
Zbog toga je istraga fokusirana na posadu. Malezijska policija pretražuje podatke o pilotu i kopilotu, letu i osoblju na zemlji u pokušaju da otkrije motiv istrage koja se sada vodi kao kriminalna istraga.
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana