OBJAVLJEN IZVEŠTAJ: Četiri sata od nestanka vlasti pokrenule potragu za nestalim boingom!
KUALA LUMPUR – Kobne noći kada je Boing 777 Malezija erlajnza na letu MH 370 nestao zvanične vlasti nisu primetlie da avion punih 17 minuta nije bio na radarskim ekranima i četiri sata od momenta kada je to primećeno zvaničnici nisu pokrenuli akciju spasavanja i portage za nestalim avionom.
Ovo su detalji koji su prećutani u preliminarnom izveštaju koji je danas objavilo Malezijsko ministarstvo saobraćaja i transporta, a koji je poslat međunarodnoj organizaciji za civilno vazduhoplovstvo. Međutim u njemu nije odgovoreno na nekoliko pitanja
-Avion u kome je bilo ukrcanih 239 putnika na letu Kuala Lumpur- Peking nestao je 8. marta u 1.21 čas. U izveštaju se navodi da je u tom trenutku posada aviona trebala da kontaktira kontrolu leta u gradu Ho Ši Min u Vijetnamu, ali se to nije dogodilo pa se sada nagađa šta se dogodilo u tih 17 minuta. Posle 17 minuta kontrola leta iz Ho Ši Mina poziva malezijske kolege i postavlja im pitanje gde se nalazi njihov avion pošto ga punih 17 minuta nema na radarskim ekranima.
-Zatim dolaze četiri sata dok vlasti ne odluče da zvanično pokrenu potragu za nestalim avionom, kada je i zvanično primećeno da je avion nestao sa radarskih ekrana i pokrenuta akcija spasavanja. Izveštaj ne daje nikakvo objašnjenja za ta četiri sata šta se događa, osim da su Malezijci zvali Hong Kong, Singapur i Kambodžu da pitaju da li su možda na svojim ekranima primetli njihovu letelicu, jer su upravo ta četiri sata bila kritična. Malezijski zvaničnik u utorak je saopštio da je izgubljenom boingu nestalo gorivo sedam i po sati posle poletanja, a to znači da je možda leteo u ta četiri sata, kao još dva i po sata nakon što je započeta potraga na za nestalim Boingom.
-Gde je vojska, prema izveštaju sa reprodukovanog snimka sa primarnog vojnog radara, otkriva se podatak da je vojska sumnjala da je MH 370 u jednom trenutku leta napravio zaokret prema zapadu i krenuo preko poluostrva Malaka gde je za letelicom kasnije i tragano, a u izveštaju se ne spominje kakva je bila uloga vojske u noći nestanka Boinga.
" Ovaj izveštaj i bilo koji drugi dokumenti bi trebalo da bude proširena verzija onoga što se dogodilo i faktički ko je šta uradio u trenutku nestanka, krejao je jedna od izvora koji je bio uključen u potragu.
Kada se ovaj izveštaj uporedi saonim kada je nestao let Er Fransa 447 2009. godine on je bio dugačak 128 strana i u sebi je sadržao konkretne detalje o komunikaciji posade i različitih centara za kontrolu vazdušnog saobraćaja, a urađen je samo mesec dana posle nestanka letelice u Atlanskom okeanu.
Malezijski izveštaj jedino na kraju nudi preporuku da je potrebno praćenje svih letelica u realnom vremenu,jer je primećeno da posade više komuniciraju sa udljenim centrima kontrole vazdušnog saobraćaja, i ne postoji zahtev za praćenje aviona u realnom vremenu.
( CNN)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore