LONDON - Udar asteroida u Zemlju, koji je doveo do potpunog istrebljenja dinosaurusa, dogodio se kada su ove životinje bile najosetljivije, tvrde britanski naučnici.

Dr Stiv Brusat sa Univerziteta u Edinburgu navodi da bi dinosaurusi verovatno preživeli da je do kolizije došlo par miliona godina ranije ili kasnije, istučući da ovi praistorijski divovi "zaista nisu imali sreće".

"Udar se dogodio u trenutku kada su dinosaurusi bili najranjiviji", rekao je on u izjavi za BBC. Studija, objavljena u časopisu "Biological Reviews", okupila je 11 vodećih stručnjaka paleontologa iz Velike Britanije, SAD-a i Kanade sa zadatkom da provere rezultate najnovijih istraživanja o izumiranju dinosaurusa pre 66 miliona godina.

Dr Brusat je ubeđen da asteroid, kojim slučajem, nije udario u Zemlju baš u tom trenutku verovatno bi danas živeli u svetu kojim bi dinosaurusi gospodarili.

"Osim što mi ne bismo bili na toj slici, jer sisari ne bi dobili priliku da se razviju i mi ne bismo danas vodili ovaj razgovor", istakao je on.