Voz je u krivinu ušao brzinom od oko 100 kilometara na sat, iako je dozvoljena brzina bila dvostruko manja, što je izazvalo oštećenja na vagonima i uzrokovalo njihovo prevrtanje

ZAGREB - Danas se navršava 40 godina od kada se na zagrebačkoj Glavnoj stanici dogodila najveća železnička nesreća u Hrvatskoj i tadašnjoj Jugoslaviji, u kojoj je, prema podacima Hrvatskih železnica, poginulo više od 150 ljudi, a neki nisi ni mogli da budu identifikovani.

Međunarodni voz koji je vozio iz Atine, preko Zagreba do Dortmunda, zbog prevelike brzine te kobne večeri 30. avgusta 1974. nije uspeo da se zadrži na šinama u krivini ispred Glavne stanice.

Voz je u krivinu ušao brzinom od oko 100 kilometara na sat, iako je dozvoljena brzina bila dvostruko manja, što je izazvalo oštećenja na vagonima i uzrokovalo njihovo prevrtanje.

Vagoni s poginulima i povređenima ostali su rasuti i prevrnuti po čitavom staničnom području, stvarajući stravičan prizor, podseća agencija Hina, kao i na podatak da su poginuli sahranjeni u zajedničku spomen-grobnicu na Mirogoju za čiji je projekat obnove četiri decenije nakon nesreće raspisan konkurs.

Odgovornost za nesreću, koju je s težim i lakšim povredama preživelo 90 putnika, snosili su mašinovođa, osuđen na 15 godina zatvora, i njegov pomoćnik koji je dobio osam godina, a istragom je utvrđeno da su radili ukupno 45 sati.

Prema Pravilniku o radnom vremenu, radno vreme mašinovođe koji upravlja putničkim vozom u jednoj smeni sada ne sme da traje duže od 10 sati, a neprekidno u jednoj smeni više od šest časova.

Lokomotiva kobnog voza nije bila znatnije oštećena u nesreći, pa se kasnije koristila u redovnom železničkom saobraćaju.

Danas se nalazi u fundusu Hrvatskog železničkog muzeja u Zagrebu.